D Vibe Postat 24 december 2013 Postat 24 december 2013 Då vore det bra om du eller nån annan vet en sajt där man enkelt kan ladda ner gratis trumsamples. Gärna med provlyssning så att man inte måste ladda hem 700 kicks i ett svep och liknande. Vet faktiskt inte. Brukar för det mesta göra egna eller använda ezdrummer när jag producerar i Cubase. I Caustic använder jag de medföljande för att skissa rytmfigurer, sen gör jag om dem i Cubase..
CHAE Postat 24 december 2013 Postat 24 december 2013 Eftersom du är deras julslav som man kan byta pass med. Är fast anställd. Jag valde att jobba under julen. Är ju ledig under nyår och två veckor därefter 🙂
SadamJR Postat 24 december 2013 Postat 24 december 2013 Är fast anställd. Jag valde att jobba under julen. Är ju ledig under nyår och två veckor därefter 🙂 @Sadam: har du inte ätit upp kräftorna än? Morsan jobbade aldrig jul eftersom en kollega var jehovas vittne och gärna jobbade. Dom firar tydligen inte jul, Kräftorna är i magen. Bästa julbordet nånsin.
Guitar Nilsson Postat 24 december 2013 Postat 24 december 2013 Blev de nå julklapp? Jag fick äkta Shepard tofflor, har slitit ut några par förut. Gav frun ungefär samma. Lyssnar på Eva Cassidy på Youtube, finns hon inte på Spotify? Coolt att lyssna på en hel cd http://www.youtube.com/watch?v=zeNxrfMrbI8
Zakyath Postat 24 december 2013 Postat 24 december 2013 Då vore det bra om du eller nån annan vet en sajt där man enkelt kan ladda ner gratis trumsamples. Gärna med provlyssning så att man inte måste ladda hem 700 kicks i ett svep och liknande. Www.freesound.org
slejnard Postat 24 december 2013 Postat 24 december 2013 Eva C e bra. Jag å Elin har spelat in en skiva med hennes versioner av låtar. Riktigt gött!
SadamJR Postat 24 december 2013 Postat 24 december 2013 Det är för sorgligt med eva cassidy. Hon var på g att spela in en lp för blue note, men dom ville ha en platta med jazzlåtar och hon ville göra en mer blandad platta. Därför blev det inte av.
Naymari Postat 24 december 2013 Postat 24 december 2013 Jag kommer inte kunna få hem mina paket på tåget upp! Liten miss i protokollet!
Naymari Postat 24 december 2013 Postat 24 december 2013 vaffö då ? Liten väska 😄 Fast tror det har löst sig. Tar bilen upp med någon förälder den 1:a. Så hinner jag hämta ut mina vinyler innan de skickas tillbaka den 3:de! 🙂
Neosus Postat 24 december 2013 Postat 24 december 2013 Skönt att det löste sig sa han som sket i vasken!
Neosus Postat 24 december 2013 Postat 24 december 2013 Skönt att skita i vasken sa han medans det löste sig!
Guitar Nilsson Postat 24 december 2013 Postat 24 december 2013 Man kan bli lite gäspig av mat o godis
Zakyath Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Fick ett munspel av styvbrorsan. Trodde det var ett relativt lätt instrument, som piano och gitarr typ. Fy fan vad fel jag hade.
SadamJR Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Fick ett munspel av styvbrorsan. Trodde det var ett relativt lätt instrument, som piano och gitarr typ. Fy fan vad fel jag hade. Ja, ska man suga eller blåsa, som flickan sa.
Zakyath Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 ja precis 😑 det här med att "benda" toner för att nå åt de som man inte kommer åt vanligtvis var helt främmande för mig alltså. inte lätt detta.
SadamJR Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 ja precis 😑 det här med att "benda" toner för att nå åt de som man inte kommer åt vanligtvis var helt främmande för mig alltså. inte lätt detta. Spela en vanlig enkel melodi är ju inte svårt, men böja toner är lite knepigt. Det finns massor av lektioner på utube. Fick lust att skaffa ett munspel själv så att mina nya grannar märker att jag har flyttat in.
Zakyath Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 gör det! det finns ju väldigt billiga sådana. nuu ska jag sova iaf. god natt!
Fidden Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Julen 2013, julen då jag klickade på en kaka. Tack Micke 😏 😄
Recommended Posts