Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Då vore det bra om du eller nån annan vet en sajt där man enkelt kan ladda ner gratis trumsamples. Gärna med

provlyssning så att man inte måste ladda hem 700 kicks i ett svep och liknande.

Vet faktiskt inte. Brukar för det mesta göra egna eller använda ezdrummer när jag producerar i Cubase. I Caustic använder jag de medföljande för att skissa rytmfigurer, sen gör jag om dem i Cubase..

Annons
Postat

Eftersom du är deras julslav som man kan byta pass med.

Är fast anställd. Jag valde att jobba under julen. Är ju ledig under nyår och två veckor därefter 🙂

Postat

Är fast anställd. Jag valde att jobba under julen. Är ju ledig under nyår och två veckor därefter 🙂

@Sadam: har du inte ätit upp kräftorna än?

Morsan jobbade aldrig jul eftersom en kollega var jehovas vittne och gärna jobbade. Dom firar tydligen inte jul,

Kräftorna är i magen. Bästa julbordet nånsin.

Postat

Då vore det bra om du eller nån annan vet en sajt där man enkelt kan ladda ner gratis trumsamples. Gärna med

provlyssning så att man inte måste ladda hem 700 kicks i ett svep och liknande.

Www.freesound.org

Postat

Det är för sorgligt med eva cassidy. Hon var på g att spela in en lp för blue note, men dom ville ha en platta med

jazzlåtar och hon ville göra en mer blandad platta. Därför blev det inte av.

Postat

vaffö då ?

Liten väska 😄 Fast tror det har löst sig. Tar bilen upp med någon förälder den 1:a. Så hinner jag hämta ut mina vinyler innan de skickas tillbaka den 3:de! 🙂

Postat

Fick ett munspel av styvbrorsan. Trodde det var ett relativt lätt instrument, som piano och gitarr typ. Fy fan vad fel jag hade.

Ja, ska man suga eller blåsa, som flickan sa.

Postat

ja precis 😑

det här med att "benda" toner för att nå åt de som man inte kommer åt vanligtvis var helt främmande för mig alltså. inte lätt detta.

Postat

ja precis 😑

det här med att "benda" toner för att nå åt de som man inte kommer åt vanligtvis var helt främmande för mig alltså. inte lätt detta.

Spela en vanlig enkel melodi är ju inte svårt, men böja toner är lite knepigt. Det finns massor av lektioner på utube.

Fick lust att skaffa ett munspel själv så att mina nya grannar märker att jag har flyttat in.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.