Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

pjocke (oregistrerad)

Idag har jag hunden med mig på jobbet, stor succé.

Igår köpte jag en iLok till mig själv i julklapp. Jag får inte lov att öppna den förrän imorgon säger sambon. Lite lite frustrerande när jag har Flux Full Pack 2.1 som ligger och väntar på mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pjocke (oregistrerad)

Vad har du för hund? Vad har du för jobb?

En jack russell-tik på snart 10 år. Hon bor dock inte hos mig permanent nu för tiden, eftersom jag inte fick ihop livet med hund efter skilsmässan. Jag och ex-frun hade denna och en valp efter henne ihop, men när vi separerade vägrade exet hjälpa till att ta hand om dem. Jag kämpade på i ett halvår, men det gick helt enkelt inte, så de blev bortadopterade bägge två. Just nu är dock den stora tjejens familj på semester, så då bor hon hos mig. Jag jobbar som nätverksarkitekt.

5790096734_b9d0687660_z.jpg

Hårda bud av sambon 🙁

Ja! Å andra sidan åker hon bort 3-4 dagar efter jul, så då får jag gott om tid till att sitta och leka med mina nya pluggar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag klar med min senaste Soundation-låt.

Soundation är alltså en net-DAW. Gratis i sin grundfunktion. Man kan spela in direkt på den på nätet, använda clips/samples, en massa softsynthsmatriser, fx-funktioner och panorering. Bara att logga in var man än är på vilken dator som helst.

https://soundcloud.com/algotezza/everybody-knows-the-secret

Bilden är från Australien - ett ställe som heter 12 Apostles

God Jul alla - jag är fortfarande förkyld - men så har jag anledning att smutta konjak var kväll!

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag klar med min senaste Soundation-låt.

Soundation är alltså en net-DAW. Gratis i sin grundfunktion. Man kan spela in direkt på den på nätet, använda clips/samples, en massa softsynthsmatriser, fx-funktioner och panorering. Bara att logga in var man än är på vilken dator som helst.

https://soundcloud.com/algotezza/everybody-knows-the-secret

Bilden är från Australien - ett ställe som heter 12 Apostles

God Jul alla - jag är fortfarande förkyld - men så har jag anledning att smutta konjak var kväll!

Kör du gratisvarianten? Den där förkylningen kommer att leda rakt till behandlingshemmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör du gratisvarianten? Den där förkylningen kommer att leda rakt till behandlingshemmet.

Jag kör Soundation premium. Var ett erbjudande nyssens, 50% rabatt som jag hoppade på. Jag har Audio Locker som gör att jag kan ladda upp vilka wav-filer jag vill också på nätet. Man planerar göra det möjligt styra vst-matrisen med keyboard med.

Jag skrev "smuttar konjak" - inga större mängder... 🙂 Fast vi får se - kanske träffar jag Tomten på torken efter jul. Jultorken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du hur det funkar med caustic 3 pc? Kan man ladda in loopar eller midifiler?

Jag har inte provat PC-versionen så mycket, men den ska vara exakt samma som versionen man får betala för till Android och Ios. Den har inget 'naturligt' stöd för loopar, men det går att importera ganska långa samplingar i PCMmaskinen och även i trummaskinen (vet inte hur långa dock). Importera MIDI-filer ska gå fr o m version 3 men jag har inte provat hur det funkar ön

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte provat PC-versionen så mycket, men den ska vara exakt samma som versionen man får betala för till Android och Ios. Den har inget 'naturligt' stöd för loopar, men det går att importera ganska långa samplingar i PCMmaskinen och även i trummaskinen (vet inte hur långa dock). Importera MIDI-filer ska gå fr o m version 3 men jag har inte provat hur det funkar ön

800px-Leopard_2_A5_der_Bundeswehr.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...