Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Fet chans... känns mer som att en pre-chrimbo-längsta-fylla kommer allt närmre för egen del.

Gäller att skapa sina egna traditioner.

Postat

Fet chans... känns mer som att en pre-chrimbo-längsta-fylla kommer allt närmre för egen del.

1455845_10151736362126105_970574498_n.jpg

Postat

1455845_10151736362126105_970574498_n.jpg

😆 x2

Postat (redigerat)

Kan man sätta ett jordat frysskåp i ett ojordat uttag?

Det går bra, men då blir ju inte frysskåpet jordat, så om den råkar bli strömförande, pga av något inre tekniskt fel, så blir den strömförande (Eftersom strömmen inte leds ner i jorden) och då kan du få en bambastöt om du rör den. Tror inte heller jordfelsbrytaren slår av ifall den kortsluts. Dock är det ju inte alls ovanligt med ojordade uttag i svenska hem. Och sen blir det ju varken mer eller mindre mindre farligt för att du använder en jordad apparat än ojordad apparat, om ändå uttaget inte är jordat 😛

Redigerat av Memphis
Postat

Jag begriper ingenting 🙂

Gör en chae bara för det 😑 Hedah 😄

Postat

Det går bra, men då blir ju inte frysskåpet jordat, så om den råkar bli strömförande, pga av något inre tekniskt fel, så blir den strömförande (Eftersom strömmen inte leds ner i jorden) och då kan du få en bambastöt om du rör den. Tror inte heller jordfelsbrytaren slår av ifall den kortsluts. Dock är det ju inte alls ovanligt med ojordade uttag i svenska hem. Och sen blir det ju varken mer eller mindre mindre farligt för att du använder en jordad apparat än ojordad apparat, om ändå uttaget inte är jordat 😛

Mer effektivt än olika dieter. Vill ha glass? Fine, come grab it... Bzzzzzzz! 😄
Postat (redigerat)

RT60 = (0.161V) / (0.093Sa)

f = c / λ

Lp = 20log10 (Prms / (2*10-5))

Hajjar ni? Det gör knappt jag.

Trodde man sysslade med musik för att slippa räkna matte.

Nu gör jag en CHAE. Natti Boys!

Redigerat av Naymari
Postat (redigerat)

Mustik är mystik o öron. Inte siffror o digitala ettor o nollor.

Vad har ettor och nollor med; ett rums RT60, modala resonanser och dBSPL att göra? 😮

Redigerat av Naymari
Postat

Vad har ettor och nollor med; ett rums RT60, modala resonanser och dBSPL att göra? 😮

De digitala otäckheterna finns överallt!

Annars så vill jag ha större passiva monitorer, några som helst går ner till 20 hz. Kan ni skicka?

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.