Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Nilsson, skaffa ett analogtmixerbord.

http://www.blocket.s...0.htm?ca=15&w=3

Fast du har väl nåt redan bord. Varför inte prova att mixa med det?

DEt där vore verkligen nåt att ta i!

Att mixa genom min Soundcraft spirit vore kul, men jag får ju inte ut spåren var för sig ur portan... Men helt klart låter den billiga mixern bättre än Presonus Studiolive 1602.

Om jag bara ägnade mig åt att spela in andra o kunde sitta i ett helt avskiljt mixrum skulle jag lätt kunna mixa livespel analogt direkt ner till två spår.

Ibland övar jag att sjunga till backtraxen jag har i md-spelaren i liveracken med den mixern, o lyssnar i lurana helt högtalarlöst, då kan jag ta TLM 49 micken o sjunga genom den, och dra på skogen vad bra det låter. Det brusar aningen mer än från proffspreamparna, men i stället är det nåt annat som väger upp det med råge, om det nu är att det är helanalogt ljud...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Såg detta Mackiebord + multikabel. Det jag saknar för att göra live mixjobb är fler aux som den här har, och just en sån multikabel. Men veligheten, veligheten...

http://www.blocket.s...83.htm?ca=5&w=3

Edit. ser att multin bara har 12 ingångar, och inga returer alls!? Kass...

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Amek Big har en cool funktion. VCAerna för automationen kan också köras som dynamics. Men då har jag för mig att man måste en fungerande dator till bordet. Big har några år på nacken så dator brukar ha lagt av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog en runda på stan.

Först satt o spelade på diverse pianon i en piano/flygelaffär. Fanns en del riktigt sköna. Var ensam i affären och ägaren verkade gilla mitt pianospel, han nynnade med i Chairots of fire ☺️

Gick till HiFi-klubben och provade hörlurar. Har suktat efter B&W´s P5 och P7. Jävlar va bra ljud alltså, speciellt i 7:an, en otrolig rymd och luftig, definierad bas. Avvaktar med köp dock, kan inte bestämma mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog en runda på stan.

Först satt o spelade på diverse pianon i en piano/flygelaffär. Fanns en del riktigt sköna. Var ensam i affären och ägaren verkade gilla mitt pianospel, han nynnade med i Chairots of fire ☺️

Du borde bli barpianist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...