Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Döva kan uppleva musik via t.ex. basens vibbar om de står nära högtalarna. När vi var och lyssnade på Nisse Landgrens Funk Unit för några år sen stod jag nära högtalarna och ljudet från basen och baskaggen gav resonans precis i mitt hjärta. Jag kände rytmen bokstavligt i hjärtat!

Det där funkar inte om man inte har nåt ljud.

Postat

Det där funkar inte om man inte har nåt ljud.

Nej, det måste finnas ljud. Man kan ju sjunga en bit.

Ljud är vibrationer. Good vibrations.

And some people like bra vibrations.

Postat

[...]

Ljud är vibrationer. Good vibrations.

[...]

Nja, ljud är mer teoretiskt sett en vågrörelse av partiklar i ett medium. Dvs. Molekyler som dras isär och trycks ihop. 🙂

Postat

Nja, ljud är mer teoretiskt sett en vågrörelse av partiklar i ett medium. Dvs. Molekyler som dras isär och trycks ihop. 🙂

Vaffö då då? Vaffö jö dom på detta viset då?

Jag tyx inte nå fram riktigt.

Saknas väl ljud...

Sounds of silence...

Postat

Jao. Det blåser. Ungarna hade luciafirande förskolan idag. Utomhus.... Det var kallt.

Postat

Haha, nån som ser på 007 Ur dödlig synvinkel på tv4? Fy fan vilken suverän början med helikoptern o skurken o katten som hamnar i skorstenen. 😆

Postat (redigerat)

Jag älskar min tjej, som inte är så fisförnäm att hon inte kan berätta när hon ska skita. 🥰 xD

xD 😄

En i bandet gjorde en skön statusuppdatering på fejjan häromdagen:

"Gästbajsar hemma hos tjejen.

Spola eller inte spola, det är frågan?!"

xD

Redigerat av Memphis
Postat

xD 😄

En i bandet gjorde en skön statusuppdatering på fejjan häromdagen:

"Gästbajsar hemma hos tjejen.

Spola eller inte spola, det är frågan?!"

xD

Såg hans tjej det? xD

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.