Algotezza Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 I fortsättningen får alla som lägger upp låtar beskriva hur dom låter oxå. Ödesmättade ackord. Långsamt tempo. Liksom böljande, som ett hav eller en andning, den heter ju Cosmic Breathing. Jag använde en ödesmättad stämma i en av DAWens softsynthar som heter Save the world. Jag spelade på min midiklaviatur (AKAI) i realtid, spelade in det på vst-matrisen. Jag återanvände matrisnoteringen för två andra stämmor i en annan softsynth, stämmor åt pad-hållet.
SadamJR Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Fungerar inte ditt ljud, eller? Jag har ett jättelitet skrivbord där inte allt får rum, och kablar försvann i flytten. Har massor att ta itu med, men inget av det där är nåt problem om alla beskriver låtarna dom lägger upp så att jag kan hänga med ändå.
SadamJR Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Ödesmättade ackord. Långsamt tempo. Liksom böljande, som ett hav eller en andning, den heter ju Cosmic Breathing. Jag använde en ödesmättad stämma i en av DAWens softsynthar som heter Save the world. Jag spelade på min midiklaviatur (AKAI) i realtid, spelade in det på vst-matrisen. Jag återanvände matrisnoteringen för två andra stämmor i en annan softsynth, stämmor åt pad-hållet. Jäpp. Så där kör vi i fortsättningen.
Algotezza Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Faktiskt en rätt kul utmaning att beskriva sina låtar! 😆
Guitar Nilsson Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Helt klart vibbar av tidiga Pink Floyd. Det där skulle jag kunna sno som intro till mina live härjningar. Enoma mängder rök o grönt ljus
SadamJR Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Helt klart vibbar av tidiga Pink Floyd. Va fan, så där skrev han ju inte alls.
joachime Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Hur låter den? Jag har inget ljud? Vad spelar det för roll om jag låter, du kan ju ändå inget höra.
SadamJR Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Vad spelar det för roll om jag låter, du kan ju ändå inget höra. I djungeln kan ingen höra dej skrika, och inte i min nya lägenhet heller.
SadamJR Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 I rymden kan ingen höra dej skrika, och inte i min nya lägenhet heller. Edit: djungeln, va fan.
joachime Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Jag kom just på ordet fjärtedelar. Fjärtedelar. Den enda kvantiseringen som luktar. Edit: djungeln, va fan. Jag gillade djungeln bättre. Bråttomdelar. Den tidseffektiva kvantiseringen.
Algotezza Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Va fan, så där skrev han ju inte alls. Var och en gör sina associationer..
Algotezza Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Jag kom just på ordet fjärtedelar. Har du fjärtkontroll till TV:n? Eller toa...
slejnard Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 fartcontrol. Bråttomdelar. Den tidseffektiva kvantiseringen. när man ligger på och ökar.
drloop (oregistrerad) Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Jag kom just på ordet fjärtedelar.
slejnard Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 fart e gott. min skoter med en sjuhelsikes fart. 😑 glömde ett går! 😄
Neosus Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 fartcontrol. när man ligger på och jökar. 😳 fart e gott. min skoter med en sjuhelsikes fart. 😑 glömde ett går! 😄 Går bäst på skaran! Äre så ÄRE SÅ? VAVAVA?? 😄
slejnard Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Schuuuuuu, som et spjut! 😄 glömde ett t i ett. skriver så det glöder. tangentbordet hinner inte med. 😆 😳 nä nu.. ☺️
Neosus Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 ☺️ Ska man hitta på för mat nu då? Köttfärssås? 😕
Algotezza Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Ärtsoppa o pannkakor efteråt som efterrätt...Kaffe nu! Kom ihåg att aldrig fika efter beröm!
Algotezza Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Min policy när jag laddar upp egna texter, bilder och låtar på nätet att det är fritt fram för andra att ladda ner och använda det som de vill. Man behöver inte ange källan. Detta fungerar för mig eftersom jag inte behöver leva på mina texter, bilder och låtar, t.ex. gäller detta det jag har på SoundCloud. Jag har ju ett annat jobb också att tjäna pengar på. Det är därför en givmildhet jag kan unna mig. Annorlunda hade det varit om jag behövt leva på mina texter, bilder och låtar. Jag har väl inte så många exempel jag känner till, där någon använt något jag knåpat ihop, men jag har i alla fall ett. Från -94 till -98 skrev jag oneliners för Svenska Dagbladet - fick en del betalt för det. Sen skrev jag- 98 till - 08 för Sydsvenskan - tjänade lite mer där. En gång hade jag denna oneliner i SvD: "Bach var en vänlig själ. Han gjorde inte en fuga förnär." När den publicerats i SvD dök den upp efter ett tag på humorsidan i Hemmets Journal - och där var arvodet en femtiolapp. Bara kul - och smickrande för mig - om någon vill använda mitt material. Tjäna pengar på det är också OK. Detta fungerar för mig av skäl jag nämnt ovan. Andra får hitta sina lösningar. Det går ju inte att kräva att allt ska vara gratis. Inte om man t.ex. jobbar som proffs med musik. Tankar efter en kopp kaffe. PS Har ni provat att tugga hela kaffebönor? You'll get Eight miles high! DS
slejnard Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 de de måste jag prova. tugga böna alltså! ☺️ intressant inlägg i övrigt algo. han kanske gjorde en tjuga 😳
Algotezza Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 de de måste jag prova. tugga böna alltså! ☺️ intressant inlägg i övrigt algo. han kanske gjorde en tjuga 😳 Jag sköter ju kaffeapparaten på jobbet så jag har fri tillgång till hela bönor. Någon som provat att röka kaffe? Har länge tänkt jag skulle brygga te på tobak. Nån som provat?
slejnard Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 inte provat. 😑 😎 vilket lyxjobb å sköta kaffet. 😮 gör det bitvis åxå... 😑
Algotezza Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Det är ju inte betalt utan ett hedersuppdrag - fast ibland skramlar arbetskamraterna ihop till en tacksamhetspresang. Det är som att låta en alkis jobba på systemet med tanke på att jag är koffeinist! 🥰
Recommended Posts