Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Drog f ö en jävligt rutten ordvits i Bästa gitarrljuds-tråden 😊 Saaaawry 😱

Postat (redigerat)

Basen är ju sladdrig. Trummorna låter replokal... MEN jag gillar't. Gitarren är fortfarande frän som fan 😄

vad menar du med sladdrig? 😮 håller dock med om att den låter ganska illa 😆 trummorna är AD-standard tror jag med lite plåtreverb på, har inte börjat skruva med ljudet på dem än... sätter mest ihop nu för att kunna få instrumenten att spela väl med varandra - tar dock tid iom att man måste spela om det gamla när man spelar in något nytt 😆

Redigerat av Zakyath
Postat

vad menar du med sladdrig? 😮 håller dock med om att den låter ganska illa 😆 trummorna är AD-standard tror jag med lite plåtreverb på, har inte börjat skruva med ljudet på dem sen... sätter mest ihop nu för att kunna få instrumenten att spela väl med varandra - tar dock tid iom att man måste spela om det gamla när man spelar in något nytt 😆

Som om strängarna är svingamla och nedstämda. Typ. 😕

Äh låt det ta tid; gillar låten so far och tror att du är något riktigt svängigt på spåret. Inte TV-programmet då'ra 😏

Postat (redigerat)

det var en väldigt precis beskrivning 🙂 köpte bas+en stärkare av en vän för några år sen för 500 kr, då hade han inte bytt strängar på kanske 4 år och det har inte jag heller gjort 😄 tänkte faktiskt köpa nya imorgon och se hur det blir. blir inte ljudet dugligt då är det nog att köpa ny bas.. sen e det ju drop-d också

Redigerat av Zakyath
Postat

det var en väldigt precis beskrivning 🙂 köpte bas+en stärkare av en vän för några år sen för 500 kr, då hade han inte bytt strängar på kanske 4 år och det har inte jag heller gjort 😄 tänkte faktiskt köpa nya imorgon och se hur det blir. blir inte ljudet dugligt då är det nog att köpa ny bas.. sen e det ju drop-d också

Å ja ba öhhh o hadde rett lix

mvh

knug

Postat (redigerat)

du kan dina basar ☺️

Indeed I do, my friend. Indeed I do 😑

* * *

Den här tråden är lite skön 😄

TS frågar efter någonting och menar på att

Har läst manualen och försökt googlat lite men inte fått fram ett svar som varit förståeligt för mig (musiktermer i engelska är inte min starka sida).
varvid spöket Laban svarar med

en länk där allt (inkl facktermer) står på...just det engelska.

two-thumbs-up.jpg

Edith: "i engelska" 😳😆

Redigerat av CHAE
Postat

Älskar svenska:

Krydda ditt bak efter egen smak

Krydda din bak efter egen smak

Inte konstigt att det är svårt att lära sig 😉

Postat

Älskar svenska:

Krydda ditt bak efter egen smak

Krydda din bak efter egen smak

Inte konstigt att det är svårt att lära sig 😉

De e knepigt språk vi har för den oinvigde. 😑

blev sugen på att gå in och trolla lite... men ska nog avstå 😑

Do it. Do it now!

pjocke (oregistrerad)
Postat

blev sugen på att gå in och trolla lite... men ska nog avstå 😑

Do it. Do it now!

Jag tog mig friheten att svara.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.