Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

Basen är ju sladdrig. Trummorna låter replokal... MEN jag gillar't. Gitarren är fortfarande frän som fan 😄

vad menar du med sladdrig? 😮 håller dock med om att den låter ganska illa 😆 trummorna är AD-standard tror jag med lite plåtreverb på, har inte börjat skruva med ljudet på dem än... sätter mest ihop nu för att kunna få instrumenten att spela väl med varandra - tar dock tid iom att man måste spela om det gamla när man spelar in något nytt 😆

Redigerat av Zakyath
Link to comment
Dela på andra sajter

vad menar du med sladdrig? 😮 håller dock med om att den låter ganska illa 😆 trummorna är AD-standard tror jag med lite plåtreverb på, har inte börjat skruva med ljudet på dem sen... sätter mest ihop nu för att kunna få instrumenten att spela väl med varandra - tar dock tid iom att man måste spela om det gamla när man spelar in något nytt 😆

Som om strängarna är svingamla och nedstämda. Typ. 😕

Äh låt det ta tid; gillar låten so far och tror att du är något riktigt svängigt på spåret. Inte TV-programmet då'ra 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

det var en väldigt precis beskrivning 🙂 köpte bas+en stärkare av en vän för några år sen för 500 kr, då hade han inte bytt strängar på kanske 4 år och det har inte jag heller gjort 😄 tänkte faktiskt köpa nya imorgon och se hur det blir. blir inte ljudet dugligt då är det nog att köpa ny bas.. sen e det ju drop-d också

Redigerat av Zakyath
Link to comment
Dela på andra sajter

det var en väldigt precis beskrivning 🙂 köpte bas+en stärkare av en vän för några år sen för 500 kr, då hade han inte bytt strängar på kanske 4 år och det har inte jag heller gjort 😄 tänkte faktiskt köpa nya imorgon och se hur det blir. blir inte ljudet dugligt då är det nog att köpa ny bas.. sen e det ju drop-d också

Å ja ba öhhh o hadde rett lix

mvh

knug

Link to comment
Dela på andra sajter

du kan dina basar ☺️

Indeed I do, my friend. Indeed I do 😑

* * *

Den här tråden är lite skön 😄

TS frågar efter någonting och menar på att

Har läst manualen och försökt googlat lite men inte fått fram ett svar som varit förståeligt för mig (musiktermer i engelska är inte min starka sida).
varvid spöket Laban svarar med

en länk där allt (inkl facktermer) står på...just det engelska.

two-thumbs-up.jpg

Edith: "i engelska" 😳😆

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

blev sugen på att gå in och trolla lite... men ska nog avstå 😑

Do it. Do it now!

Jag tog mig friheten att svara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...