Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Nåja, jag mixar vidare. Nu drar Alexandra (kollegan) till sin krapp i Nårrlnnnd i 2 veckor så det är ju knappast någon brådska ☺️

Jag tror en grej som kan hjälpa dig är att i början bestämma dig för låtens 2-3 viktigaste instrument/delar. ( oftast; text, groove och karaktär) Och börja på dem så de låter gött och bygga på med resten av instrumenten utifrån deras sound. Jag tror att du för tillfället jobbar med att få allt att låta tydligt som möjligt så gör att det känns stökigt.

Men jag kan ha helt fel här. Har ingen aning hur du arbetar. Men det är ett tips som brukar hjälpa mig! Det är dock sjukt svårt när man lirat in/ skrivit själv. Kill your darlings 😄

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad säger ni om Mackiemixrar? Jag har haft lite otur med Mackiegrejer, ett nytt slutsteg jag köpte pajade, o slog ifrån, de gick bet på att laga det till slut... Å Googla man lite står det en del kommentarer som: "mixern låter mkt bra när den fungerar"....

Link to comment
Dela på andra sajter

Mm jag tycker att trummor är svårt som fän... Kanske för att jag inte spelar det själv eller något i den stilen. Övriga saker har lite mer övergripande koll på (?)

håller med nay om trummorna. menee sen lyssnar jag ju främst på 60-70talsmusik, där det är mycket resonans i trummorna och inte bara bom paff

annars tycker jag det låter väldigt bra 🙂 ska bli kul å höra sen med hennes sång också

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Båda kaffeautomaterna på kontoret är trasiga. Plötsligt är inte min snobbiga filterbryggare så fåning längre. KUNGEN!

Övervägde att byta till en julavatar. Bytte till en fulavatar.

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

KLART GRABBEN SKA HA EN JULKLAPP

KLART GRABBEN SKA HA EN TRUMKLAPP

KLART GRABBEN SKA HA EN NY CYMBAL

Tack för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...