Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

Kan bli riktigt spännande! 😱

Hur många kommer att bli avstängda där? 😄

Edit: STAVFNING!!

😆

Jag skulle väldigt gärna vilja ha en theremin.

Här är en. Finns säkert flera men den här är gratis och duger för mig i alla fall 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Här är en. Finns säkert flera men den här är gratis och duger för mig i alla fall 😑

Va najs!

Kan man passa på att be om tips på en vettig EQ också då kanske? Jag använder i dagsläget Focusrites Scarlett-pluggar, men skulle vilja ha en EQ där jag kan lägga till band själv och sådär, så jag inte är begränsad till low, mid, high eller motsvarande, utan kan t.ex. lägga till en boost mellan två frekvenser och en dämpning på två andra.... liksom, fattaru?

Link to comment
Dela på andra sajter

Va najs!

Kan man passa på att be om tips på en vettig EQ också då kanske? Jag använder i dagsläget Focusrites Scarlett-pluggar, men skulle vilja ha en EQ där jag kan lägga till band själv och sådär, så jag inte är begränsad till low, mid, high eller motsvarande, utan kan t.ex. lägga till en boost mellan två frekvenser och en dämpning på två andra.... liksom, fattaru?

Är det Scarlett- eller Midnight-pluggarna du använder?

Är inte så inne på EQ:s som tredjeparts-pluggar men har provat Voxengo GlissEQ med fint resultat på masterbussen 🙂 (ville prova på M/S-EQ:ing)

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Focusrites Scarlett-pluggar

Är det Scarlett- eller Midnight-pluggarna du använder?

Är inte så inne på EQ:s som tredjeparts-pluggar men har provat Voxengo GlissEQ med fint resultat på masterbussen 🙂 (ville prova på M/S-EQ:ing)

Aight. Hm. Ja, det ser ju onödigt avancerat ut för mig. Det finns en EQ i Reaper som gör typ det jag vill, men jag vet inte om den kanske inte är så bra? Sen överväger jag ju att gå över till Logic, och där vet jag inte vad det finns för möjligheter out of the box...

Link to comment
Dela på andra sajter

Aight. Hm. Ja, det ser ju onödigt avancerat ut för mig. Det finns en EQ i Reaper som gör typ det jag vill, men jag vet inte om den kanske inte är så bra? Sen överväger jag ju att gå över till Logic, och där vet jag inte vad det finns för möjligheter out of the box...

Fast om EQ:n i Reaper gör jobbet varför byta "upp" sig? 🙂

Vad det gäller Logic så får du fråga vidare; har ingen som helst koll på det DAW:et 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Fast om EQ:n i Reaper gör jobbet varför byta "upp" sig? 🙂

För att gränssnittet är apigt, men det är också enda anledningen. Ska prova lite till med den när jag har tid. Tack mamma!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Bullen 🙂

Idag har jag druckit massor av kaffe.

Kan jag doppa dig i nästa kopp 😕

[...]

Jag tycker att du borde prata med någon vuxen! 😮

För att gränssnittet är apigt, men det är också enda anledningen. Ska prova lite till med den när jag har tid. Tack mamma!

Varsågod, mitt barn 😆

Men du... Det kanske är du som är apig och GUI:t som är normalt? 😳😕😮😆

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...