Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

Det mesta i samhället e yta - ska se bra ut "på papperet" - skola, vård, jobb-politik, försvaret...

Bara musiken kan gå under ytan - från hjärta ti hjärta...

Enda ideologin ida e: komma ti maktens köttagrytor!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fas tre... Om man inte tvingade iväg folk att sitta inlåsta i halvkalla lokaler tillsammans med såna som är berusade mer eller mindre varje dag så skulle staten spara mkt pengar. Först är det ju bidraget till den "oduglige och icke arbetsvillige" (såna som jag) sen är det ju lika mycket till som ska ner i fickan på massor av halvgangsters som arrangerar "jobben".

Rescurscentrum i Söderhamn har ca 450 fastreare. För detta får de typ 2,5 miljoner i månaden... De tvångsanställda gör ofta, eller tom mestadels jobb som borde utföras av folk med riktiga anställningar, firmor som sysslar med tex vaktmästerijobb kan konka pga det här. Väldigt många kvinnor jobbar stenhårt som undersköterskor med tunga lyft o långa dagar, de får jobba värre än de anställda o utbildade uskorna. Det Söderhamns kommun och mängder av andra halvgansters håller på med är förjävligt.

Att det ska vara meningsfulla sysselsättningar stämmer nog bara för ett fåtal.

Väl talat. Samma visa i vår kommun.

Girigbukar som skor sig på andra borde korsfästas.

Link to comment
Dela på andra sajter

kommunfullmäktige. eller valfri politisk instans. inte helt hundra på vilken som har starkast koppling till AF

däremot vill jag vara klar med att jag beklagar att du sitter i den sitsen du gör. förstår att ingen vill hamna i FAS3. tycker bara att skylla på reinfeldt känns lite hopplöst då det knappast hjälper eller är adekvat kritik

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir man som politiker inte helt korrumperad blir man mördad.

Även misshandlare och pedofiler. Helst upp å ner med första spiken i pungen.

Finns kemisk kastrering.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag är själv politiskt aktiv och jag är varken korrumperad eller mördad

Det låter kanonbra tycker jag. Min dotter på 25 är oxå väldigt engagerad i både politiken och det mesta som har att göra med att få till ett bättre samhälle, det är ganska många av hennes kompisar som oxå är lika. När jag var ung hade jag fan inte en tanke på varken politik eller samhället, jag bara tänkte på rocknroll o elgitarrer typ. Lite skämmigt, men så är det. Mina polare var lika. Två lådor öl o nya strängar så var man nöjd.

Hatten av för er som engagerar er....

Edit ser att jag skrev att min Volvo 945 är en 86. Den är 96 ska de va. 86 hette de 745

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Sprängd anka har man ju hört talas om

men det DÄR!! 😱😄

Japp. Man kan ju undra hur det luktade. Tanken var tydligen att punktera valen så att gaserna inte skulle orsaka en stor explosion.. Gick ju sådär 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju det där med trycket inne i valen, jag vet inte hur många bar det kan röra sig om? Vet ni det? Vad är det för valbar?

(Iofs kan man mäta tryck i torr också, men det känns inte aktuellt i detta fallet)

Link to comment
Dela på andra sajter

fick låna ett USB-minne av morsan, tänkte spara hennes filer på min dator tills vidare. kopierar över filerna och får fram ett gäng "filen kan inte hittas"-meddelanden. klickar på försök igen, inget händer, klickar på hoppa över. ser att filerna inte kopierats över och att de inte heller är kvar på USBn 😕 nilsson hade rätt hela tiden, hemska datorfantyg

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...