Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

I fredags blev det några öl med några kollegor. I måndags blev det konferens med några öl.. Sen har det bjudits på godis och nötter på jobbet ganska friskt senare tid. På fredag blir det finlandskryss. Nästa fredag blir det julbord. Sen är det jul och det där.

Avrundningen av året blir liksom en avrundning av mig som person. Som att hamna inom parentes på nåt sätt. Ganska fett.

Julbord måste väl va rätt tråkigt käk för vegetarianer?

Link to comment
Dela på andra sajter

ja jag är övertygad om att ni förstår vad jag menar. därför jag backar på mitt uttalande, det var onödigt

Huvudsaken är att du är en snäll pöjk innerst inne, att "love is all", att digitalt är skit, att det är bra om det låter skit samt att du vill bli kändis 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om kändis. När jag googlade på mitt nick Algotezza fick jag upp

Ungefär 15 300 resultat (0,26 sekunder)

På mitt riktiga namn blev det

Ungefär 14 500 resultat (0,28 sekunder)

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kör farbror för bil om farbrors bil drar 14 liter per mil?

Haha, ja jävlar. Det är 1986 945a, det går väl att åka på 0,9 med den. Vi har även en nästan ny Opel Corsa ECCO diesel, den går på 0,45. Jävligt skön bil att åka i, otroligt stabil i vinterväglag, stoor plats i alla fall fram, större än i Volvocombin.

Nu har jag lämnat igen skitvärmaren o köpt vanliga öppna elradiatorer, fast med elektronisk termostat. Ska ni köpa såna här grejer gå inte på myten att det är bättre med oljefyllda element. Det ger faktikst ojämnare värme än vanliga med elektronisk termostat.

Köpte två av dessa

http://www.clasohlson.com/se/Elelement-ADAX-VP10/Pr363431000

den här jäveln gick skitlänge, en timme eller så innan termostaten stängde av, då stod den still i en timme,

http://www.clasohlson.com/se/Rundstrålande-värmefläkt-Honeywell-HZ435E/Pr365411000

temperaturen växlade mellan 17 grader o 22. Ihjälfrysning och svettning med en timmes intervaller.

Link to comment
Dela på andra sajter

de kanske borde avveckla det så får du svälta när du köpt mikrofoner för alla dina sparpengar 😲 du som jobbar borde hursomhelst inte vara där. jobbar du svart eller?

Nej nu är det helkört med lastbilsjobb ser det ut som. AF har väl kostat på CE.utbildning till tusentals arbetslösa nu som slåss om jobben.

Jag har inte kört lastbil svart, det vågar fan..... Fas 3, det är ju nåt Reinfeldt kommit på så att hans polare kan ha stora lador med tvångsinnelåsta arbetslösa fastreare, de som arranger "jobben" får 7000 kr eller vad det är för varje gubbe/tant. O bidragit till oss fastreare kommer från sjukkassan...

Jag ska börja tenta-mixa idag! Den ni! 😮

Heja på! Det fixar du galant!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej nu är det helkört med lastbilsjobb ser det ut som. AF har väl kostat på CE.utbildning till tusentals arbetslösa nu som slåss om jobben.

Jag har inte kört lastbil svart, det vågar fan..... Fas 3, det är ju nåt Reinfeldt kommit på så att hans polare kan ha stora lador med tvångsinnelåsta arbetslösa fastreare, de som arranger "jobben" får 7000 kr eller vad det är för varje gubbe/tant. O bidragit till oss fastreare kommer från sjukkassan...

tråkigt att höra det.. men det säger väl sig självt att man måste göra något och inte bara punga ut pengar till de som inte jobbar - det man försöker göra är ju att lösa problem istället för att bara finansiera arbetslöshet. sen håller jag med om att FAS 3 fungerar sämre än det borde, men man får se det som ett steg ut från ett ohållbart system och inte något som någon människa idag faktiskt ser som en ultimat lösning. troligtvis inte ens reinfeldt

Jag kan inte öppna den till att börja med. Misstänker oxå att den är låst till ericsson-abonnemang.

har du någon manual?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fas tre... Om man inte tvingade iväg folk att sitta inlåsta i halvkalla lokaler tillsammans med såna som är berusade mer eller mindre varje dag så skulle staten spara mkt pengar. Först är det ju bidraget till den "oduglige och icke arbetsvillige" (såna som jag) sen är det ju lika mycket till som ska ner i fickan på massor av halvgangsters som arrangerar "jobben".

Rescurscentrum i Söderhamn har ca 450 fastreare. För detta får de typ 2,5 miljoner i månaden... De tvångsanställda gör ofta, eller tom mestadels jobb som borde utföras av folk med riktiga anställningar, firmor som sysslar med tex vaktmästerijobb kan konka pga det här. Väldigt många kvinnor jobbar stenhårt som undersköterskor med tunga lyft o långa dagar, de får jobba värre än de anställda o utbildade uskorna. Det Söderhamns kommun och mängder av andra halvgansters håller på med är förjävligt.

Att det ska vara meningsfulla sysselsättningar stämmer nog bara för ett fåtal.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja det är ju knappast heller reinfeldt som genomför detta i praktiken heller. du har lika stor möjlighet att gå med i KF som alla andra och sätta stopp för detta (eller iaf arbeta för att sysslorna bör vara meningsfulla)

Redigerat av Zakyath
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...