slejnard Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 De e gott å fylla år. 😑 obg med tårta å Java 😑
CHAE Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 (redigerat) Jag gjorde en Grahn och semi-trollade lite i Fender bas-tråden, m'kay 😑 Redigerat 22 november 2013 av CHAE
Naymari Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 (redigerat) Vad kostar attan? 😕 Allt! Gratis borde det va! 😠 Eller inte.. 😑 Redigerat 22 november 2013 av Naymari
slejnard Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 😄 sphanx! Bastråden är kul 😆 Vill komma på nåt fyndigt 😑
D Vibe Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Titta vilken söt! 🙂 http://www.conrad.se/MINIST%26Auml;D-F%26Ouml;R-KLOCKREPARATIONER.htm?websale8=conrad-swe&pi=820955&ci=SHOP_AREA_17205_1513012
CHAE Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 [...] Vill komma på nåt fyndigt 😑 Gick "sådär" va...? 😛😄
Fidden Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 På vinterväglag, dvs när det faktiskt ligger snö eller is på vägen, är det väl ändå sjukt mycket bättre med dubbdäck? Då sliter dessutom inte dubbarna speciellt mycket pä asfalten och vägarna sliter dessutom inte speciellt mycket på dubbarna. I södra sverige funkar det helt ok med odubbat, vinterväglag är sällsynt. Åtminstone på stora vägar. Dubbdäck slits fort ut av asfalten och tungmetallen hamnar i naturen och sabbar allt möjligt. Generaliseringar, såklart. Asfalten dyker upp även i norrland och vinterväglag existerar även i skåne ibland. Det bästa vore om folk slutade åka bil så förbannat mycket. Men det ställer en del krav på exempelvis SJ... och vi vet ju hur det blir med tågresor på vinterhalvåret xD
slejnard Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Gick "sådär" va...? 😛😄 Mrhmmmm ☺️ Bra fidden!
CHAE Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 På vinterväglag, dvs när det faktiskt ligger snö eller is på vägen, är det väl ändå sjukt mycket bättre med dubbdäck? Då sliter dessutom inte dubbarna speciellt mycket pä asfalten och vägarna sliter dessutom inte speciellt mycket på dubbarna. I södra sverige funkar det helt ok med odubbat, vinterväglag är sällsynt. Åtminstone på stora vägar. Dubbdäck slits fort ut av asfalten och tungmetallen hamnar i naturen och sabbar allt möjligt. Generaliseringar, såklart. Asfalten dyker upp även i norrland och vinterväglag existerar även i skåne ibland. Det bästa vore om folk slutade åka bil så förbannat mycket. Men det ställer en del krav på exempelvis SJ... och vi vet ju hur det blir med tågresor på vinterhalvåret xD 😮
D Vibe Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 På vinterväglag, dvs när det faktiskt ligger snö eller is på vägen, är det väl ändå sjukt mycket bättre med dubbdäck? Då sliter dessutom inte dubbarna speciellt mycket pä asfalten och vägarna sliter dessutom inte speciellt mycket på dubbarna. I södra sverige funkar det helt ok med odubbat, vinterväglag är sällsynt. Åtminstone på stora vägar. Dubbdäck slits fort ut av asfalten och tungmetallen hamnar i naturen och sabbar allt möjligt. Generaliseringar, såklart. Asfalten dyker upp även i norrland och vinterväglag existerar även i skåne ibland. Det bästa vore om folk slutade åka bil så förbannat mycket. Men det ställer en del krav på exempelvis SJ... och vi vet ju hur det blir med tågresor på vinterhalvåret xD Nja. Jag skulle vilja säga att dubbat är nödvändigast i södra sverige; kanske inte skåne, men nåstans däröver, för här blir det slask, vatten och is omvartannat. Högre upp i landet så är det konstant snö snarare än is, därför behövs inte dubbat i samma utsträckning. På snö gör dubbat eller odubbat ingen större skillnad; däremot på is blir det skillnad.
Fidden Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 är lite fuller. ber om ursäkt att jag tog upp en avslutad diskussion xD
D Vibe Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Apropå SJ så är det ju snarare Banverket som krånglar på vintern 😉 .. är lite fuller. ber om ursäkt att jag tog upp en avslutad diskussion xD 😮 :o 😮 .. 😄
Fidden Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Nja. Jag skulle vilja säga att dubbat är nödvändigast i södra sverige; kanske inte skåne, men nåstans däröver, för här blir det slask, vatten och is omvartannat. Högre upp i landet så är det konstant snö snarare än is, därför behövs inte dubbat i samma utsträckning. På snö gör dubbat eller odubbat ingen större skillnad; däremot på is blir det skillnad. Hur är skillnade på packad snö?
CHAE Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Jag kan göra ett nytt försök till pepparkaksglass ☺️ You will not do a such thing, my good sir! 😠
slejnard Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Nja. Jag skulle vilja säga att dubbat är nödvändigast i södra sverige; kanske inte skåne, men nåstans däröver, för här blir det slask, vatten och is omvartannat. Högre upp i landet så är det konstant snö snarare än is, därför behövs inte dubbat i samma utsträckning. På snö gör dubbat eller odubbat ingen större skillnad; däremot på is blir det skillnad. Hmm. Pappa bor i Götet och har aldrig dubbdäck. Jag bor i Norrbotten och har alltid dubbdäck. Nästan iaf men minst 5 månader/år och det behövs! 😑
CHAE Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 är lite fuller. ber om ursäkt att jag tog upp en avslutad diskussion xD Way to go 😄
Fidden Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Apropå SJ så är det ju snarare Banverket som krånglar på vintern 😉 .. 😮 :o 😮 .. 😄 Ja, men ofta har det varit själva tågen som inte klarat kylan speciellt bra.
slejnard Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 är lite fuller. ber om ursäkt att jag tog upp en avslutad diskussion xD Du är förlåten ☺️
Fidden Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Du är förlåten ☺️ Lova inte för mycket nu, plötsligt kanske jag drar hitler-kortet. 😮 fast jag tror jag väntar, zak har redan gjort det denna månaden.
Fidden Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Det bästa är att ta sparken! ☺️ Klart bättre än att FÅ sparken iallafall. ... tror jag. Eller vete fan förresten.
Neosus Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 ...fast inte på sommarn! Det skadar asfalten så förbaskat! 😳😑
CHAE Postat 22 november 2013 Postat 22 november 2013 Har vi inte en längstahian på plats i Västerås... Eller är det bara något jag har fått för mig? Mvh Undrade mor
Recommended Posts