Zakyath Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 sitter och lyssnar lite på olika basar på thomann... hur kan det komma sig att samtliga har problem med höga diskantpip?
Zakyath Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 man vill ju inte ha ett instrument som avger ett högt pip varje gång man försöker ta en ton 😕
Zakyath Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 märker att deras rena gitarrer lider av samma problem 😲 har det alltid vart så?
slejnard Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 Always and forever 😎 IM COOL IM NERD IM SLEYNERD 😎
slejnard Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 märker att deras rena gitarrer lider av samma problem 😲 har det alltid vart så? Kan de ha med inspelningen å göra?
pjocke (oregistrerad) Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 Kan de ha med inspelningen å göra? Kan inte de där datagossarna fixa det i sin maschine?
Zakyath Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 ja nåt lurt måste det vara. är skeptisk till att alla deras instrument tjuter xD det kan dock vara avsiktligt så man inte ska kunna välja bort instrument som faktiskt tjuter på riktigt 😕
slejnard Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 Kan inte de där datagossarna fixa det i sin maschine? Jo man tycker det. Nu vem vet mest 😑
pjocke (oregistrerad) Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 det kan dock vara avsiktligt så man inte ska kunna välja bort instrument som faktiskt tjuter på riktigt 😕 😄 En annan grej med Thomann är att alla virvelkaggar låter likadant. Eller så är jag döv.
Naymari Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 (redigerat) sitter och lyssnar lite på olika basar på thomann... hur kan det komma sig att samtliga har problem med höga diskantpip? märker att deras rena gitarrer lider av samma problem 😲 har det alltid vart så? Skicka gärna länk på en fil med pip. Jag gick in på 3 ur högen och märkte inget. Är det bruset du tänker på? Redigerat 21 november 2013 av Naymari
Naymari Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 😄 En annan grej med Thomann är att alla virvelkaggar låter likadant. Eller så är jag döv. Eller så har du hunnit glömma ljudet av den förra lagom tills den nya laddar. Ska de testen funka måste du A/B lyssna.
Neosus Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 Jag kan int direkt påstå att Thomanns ljudklipp låter bra! Låter snarare förskräckligt! 🤪 Usch å fy! 😠
Naymari Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 Jag kan int direkt påstå att Thomanns ljudklipp låter bra! Låter snarare förskräckligt! 🤪 Usch å fy! 😠 Inte alls bra 🙂
pjocke (oregistrerad) Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 Jag gick in på 3 ur högen och märkte inget. Zakyath har tinnitus 😮
Zakyath Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 Skicka gärna länk på en fil med pip. Jag gick in på 3 ur högen och märkte inget. Är det bruset du tänker på? http://www.thomann.de/se/hoefner_ignition_beatles_bass_vsb.htm varje gång den tar en ton hör jag ett pip, å det är banne mej inget brus
SadamJR Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 Vad kan man få en beg mobiltelefon för, och var?
Neosus Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 http://www.thomann.d...es_bass_vsb.htm varje gång den tar en ton hör jag ett pip, å det är banne mej inget brus vilket pip? 😱
Zakyath Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 100 kr om du har tur, blocket Vad kan man få en beg mobiltelefon för, och var?
Naymari Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 http://www.thomann.d...es_bass_vsb.htm varje gång den tar en ton hör jag ett pip, å det är banne mej inget brus Jahaaaaaaaa. Nu vet jag vad du menar! (Tror jag) Det låter som någon form av ringande överton, eller en sträng som resonerar i bakgrunden eller något. Ibland får man ju pip i lajnade basspår om vissa elprylar är igång. Men det låter inte riktigt sådär. 😱
Zakyath Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 vilket pip? 😱 kruxet måste ligga i min dator då, konstigt dock iom att jag ENDAST hör det på de rena ljudfilerna på thomann, varken bland annan musik, facebookljud, eller dylikt.. spelade in med stereomix (sparar alltså ljudet som datorn spelar upp) och la på hipass-filter så pipet kan höras tydligare Your browser does not support the HTML5 audio tag
Naymari Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 kruxet måste ligga i min dator då, konstigt dock iom att jag ENDAST hör det på de rena ljudfilerna på thomann, varken bland annan musik, facebookljud, eller dylikt.. spelade in med stereomix (sparar alltså ljudet som datorn spelar upp) och la på hipass-filter så pipet kan höras tydligare Your browser does not support the HTML5 audio tag Okej. Det där pipet hör INTE jag på thomanns filer.
Neosus Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 Okej. Det där pipet hör INTE jag på thomanns filer. Inte jag heller! Va märkligt! 😳
Zakyath Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 får lyssna igen sen när jag startat om datorn eller nåt 😕
Naymari Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 får lyssna igen sen när jag startat om datorn eller nåt 😕 Men det är ju knasigt att det hänger med när du spelar in ljudet som datorn spottar ut. Måste ju vara fel någon stans.
Zakyath Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 fast just det är väl inte särskilt knasigt? stereo mix tar ju alla ljud som spelas upp i högtalarna och spelar in (ja, innan ljudet går till högtalarna antar jag)
Naymari Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 (redigerat) fast just det är väl inte särskilt knasigt? stereo mix tar ju alla ljud som spelas upp i högtalarna och spelar in (ja, innan ljudet går till högtalarna antar jag) Det är ju knasigt för då ligger felet i din dator. Redigerat 21 november 2013 av Naymari
Zakyath Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 ja sannolikt något lurt i datorn aldrig upplevt detta problem någon annanstans än thomann dock
Recommended Posts