Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Joråsåatt.

Har pratat engelska hela dagen på jobbet, kom på mig själv tänkandes på engelska efter det, weird xD

Postat

tror det är ett ganska vanligt fenomen 😑 känner ett par typer som emellanåt plötsligt bryter ut i engelska när de snackar vanligt, folk som är födda och uppväxta i Sverige alltså. Det är weird!

Postat (redigerat)

Har börjat funta på om man skulle köpa sig en lägenhet. E ju typ omöjligt att få förstahand här i götet och jag är inne på mitt 3:e andrahandskontrakt nu xD

Kollar runt o räknar lite på det. Får ju lägga minst 1-1,2M för en hyfsad lgh inom Gbg stad, så blir en handpenning på runt 150-170k. Blir en månadshyra på 4-5K för amort och avgift, vilket e billigare än jag har nu. Ska "bara" spara ihop handpenningen då såatt, är en bra bit ifrån. Det är i sånna här tillfällen man önskar man bodde i Norrlandshelvetet xD

Redigerat av Memphis
Postat

tror det är ett ganska vanligt fenomen 😑 känner ett par typer som emellanåt plötsligt bryter ut i engelska när de snackar vanligt, folk som är födda och uppväxta i Sverige alltså. Det är weird!

😄

Har en kompis som bott i London i över två år nu och hon glömmer bort enstaka svenska ord ibland när hon ska snacka svenska me vänner o familj på telefon xD

Postat

det är en dyr affär att skaffa hem 🙁

aa att man glömmer svenska ord ibland är väl ok, speciellt om man inte regelbundet snackar det. jag brukar slå mina vänner med ett paraply eller dylikt när de börjar snacka engelska och säga till dem att sluta skämma ut mig

Postat (redigerat)

jag brukar slå mina vänner med ett paraply

😆

edith, blev extra roligt att ta det ur sitt sammanhang xD

Redigerat av Memphis
Postat

Joråsåatt.

Har pratat engelska hela dagen på jobbet, kom på mig själv tänkandes på engelska efter det, weird xD

Det är inte ovanligt. Mina tankar är ofta utformade på engelska.

Postat

det är en dyr affär att skaffa hem 🙁

aa att man glömmer svenska ord ibland är väl ok, speciellt om man inte regelbundet snackar det. jag brukar slå mina vänner med ett paraply eller dylikt när de börjar snacka engelska och säga till dem att sluta skämma ut mig

😮😄

Postat

För att inte tala om efter inmundigandet. Jävlar vad man får fjärta av grönsaker.

En av fördelarna med att vara vegetarian... 😄

pjocke (oregistrerad)
Postat

Plåtfälgar. Inte sexigt.

• Gilla 1
pjocke (oregistrerad)
Postat

Bara en månad och tre veckor kvar till semestern!!!!!!!!!

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.