Algotezza Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 (redigerat) läst min b®yggtråd algo? 😑 nåt för alla kaffeälskare, finns i signaturen. Ja, den var fin som snu.. som kaffe! Till mackor tar jag gärna latte med alla lattemammorna. Vuxenvälling. Vill gärna ha mjölk i kaffet annars surrar maggen till. Mjölk är som ett fx-filter på det digitala, vassa kaffet för att ge det en känsla av vara mjukt och analogt. Vocodrat kaffe? /Algotezza Redigerat 14 november 2013 av Algotezza
Zakyath Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 spännande låtar algotezza lite mer elgitarr och groove så sitter de 😉
Naymari Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 (redigerat) Kul 🙂 Jag brukar göra det men jag brukar mest EQ:a bort botten och ytterst lite av toppen. Upplever att ackar blir bångstyriga när det är för mycket reverb-botten 😏 Klarar mig gott och väl på Cubase egna reverb, IK's CSR och VoS EpicVerb ☺️ Cool! CSR verkar vara lite baserat efter Lexicon 224 eller? 😮 Själv kör jag RVerb, TrueVerb och IR-L från waves utöver PT vanliga 😊 Sen kör jag Bricasti M7 impulser i IR-L:en mer är sällan. De låter fantastiskt! 🥰 TrueVerb ser dock inte så mycket action. Tycker den är ganska tråkig jämfört med RVerb 🙂 Redigerat 14 november 2013 av Naymari
Zakyath Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 le Dämón är lite putslustig ibland ☺️ som i all lust - puts väck? 😮
Algotezza Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 spännande låtar algotezza lite mer elgitarr och groove så sitter de 😉 Jag kör med mungiga i stället. 🙂 Vi får se vad det blir i nästa steg. Jag kan tyvärr inte spela gitarr men får väl lära det. Aldrig för sent, antar jag. Fast lite VST-guror finns redan iofs i mitt musikprogram. Det kan man ju knåpa ihop något med. /Algotezza
Zakyath Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 😆 nä kör din grej va! bara jag som är helt insyltad i gammal rock ny rock funkar dock också 😑
Algotezza Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 (redigerat) 😆 nä kör din grej va! bara jag som är helt insyltad i gammal rock ny rock funkar dock också 😑 Jag har fingrarna mer i synthburken om man säger så. Fast inte åt danshållet utan mer åt konstiga-ljud-hållet. Soundscapes och så. Här är min hyllning till Tranströmer när han fick Nobelpriset.Jammar lite med munspel och trombon, percussion. https://soundcloud.com/algotezza/for-whom-this-song-was-made /Algotezza Redigerat 14 november 2013 av Algotezza
Zakyath Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 aa det är jävligt spännande med såna soundscapes. är alldeles för uppe i varv för att ta till mig av sånt nu dock... har du nåt i stil med typ debussy eller är det klippa-klistra som är halva grejen för dig?
Algotezza Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 (redigerat) aa det är jävligt spännande med såna soundscapes. är alldeles för uppe i varv för att ta till mig av sånt nu dock... har du nåt i stil med typ debussy eller är det klippa-klistra som är halva grejen för dig? Det är från och till. I början var det mycket klippa klistra och skriva i vst-matriser. Sen har jag börjat med analoga och digitala synthar när jag fått råd tiull det och även skaffat keyboard för softsyntharna i musikprogrammet jag har. Det är roligare med rediga instrument. Här är en space-låt jag enbart gjort med analoga synthar från Korg. Monotroner och Monotribe. Namnet på den kommer från den första bok jag skrev 1970. Det är namnet på världen i den boken. Alltid gillat sf. https://soundcloud.com/algotezza/tauskatol-pelogisen /Algotezza Redigerat 14 november 2013 av Algotezza
slejnard Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 Va? Har du skrivit sci-fi? 😮 Mycket intressant 😑
Algotezza Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 Va? Har du skrivit sci-fi? 😮 Mycket intressant 😑 Javisst. Första boken finns på min GoogleDrive. Digitaliserade den för några år sen. Lika konstig som min musik. /Algotezza
CHAE Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 (redigerat) Cool! CSR verkar vara lite baserat efter Lexicon 224 eller? Själv kör jag RVerb, TrueVerb och IR-L från waves utöver PT vanliga Sen kör jag Bricasti M7 impulser i IR-L:en mer är sällan. De låter fantastiskt! TrueVerb ser dock inte så mycket action. Tycker den är ganska tråkig jämfört med RVerb 🙂 Mjo, faktiskt 😊 Jag gillar dem skaprt. Fast "bäst" gillar jag EpicVerb 🥰 Helt otroligt lättjobbat och lirar så jävla gött på sång 😄 Impulsreverb är plojty-plojty 😠😛 som i all lust - puts väck? 😮 Nope, he's all over the place ☺️😄 * * * Nu väntar vi bara på att JJRockis dundrar in i Algos tråd and we'll call it a day 🙂 Redigerat 14 november 2013 av CHAE
Naymari Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 Mjo, faktiskt 😊 Jag gillar dem skaprt. Fast "bäst" gillar jag EpicVerb 🥰 Helt otroligt lättjobbat och lirar så jävla gött på sång 😄 Impulsreverb är plojty-plojty 😠😛 EpicVerb ser lite häftig ut. Kan man ställa olika reverbnivåer för mid/Side? 😲 Bara VST dock. Det är Ghey 😛 Impulsreverb ÄR Plojty-plojty. Jag fattar knappt hur processen fungerar. Men jag vet att det kan låta asbra och helt värdelöst 🙂
CHAE Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 Javisst. Första boken finns på min GoogleDrive. Digitaliserade den för några år sen. Lika konstig som min musik. /Algotezza DU kan va GoogleDrive 😠 EpicVerb är götta! Gratis e gott! Japp x2 😄 EpicVerb ser lite häftig ut. Kan man ställa olika reverbnivåer för mid/Side? 😲 Bara VST dock. Det är Ghey 😛 Impulsreverb ÄR Plojty-plojty. Jag fattar knappt hur processen fungerar. Men jag vet att det kan låta asbra och helt värdelöst 🙂[/size] Det är lite häftigt 😮 Jepp, indeed you can 🙂 Hah, the prize you have to pay when you're a Mac-guy 😛 Cool ☺️😑
CHAE Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 [...] Namnet på den kommer från den första bok jag skrev 1970. [...] [...] Första boken finns på min GoogleDrive.[...] Är den bra? 😳
CHAE Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 (redigerat) He kallt -10 Äh, sitt inte och tjut över löjliga -10 grader, ongdjävul 😏 Du skulle du varit med när jag var liten krapp. Då var det -38 grader i tre månader och vi vart tvungna att gå ut och hugga ved till stugan ändå. Det var så kallt att pratat förs i luften och inte tinade upp förrän till våren 😠 mvh Barnet från Frostmofjället Redigerat 14 november 2013 av CHAE
Zakyath Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 får se om ja kikar på boken.. jävla mycket att läsa redan som det är, tänkte precis öppna min 1000-sidiga finansieringsbok 😏
Naymari Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 (redigerat) [...]Hah, the prize you have to pay when you're a Pro Tools-guy 😛 [...] Fix'ed 😑 Edith: Eller jaha, den var PC only också. DoppelGhey. 😑 Äh, sitt inte och tjut över löjliga -10 grader, ongdjävul 😏 Du skulle du varit med när jag var liten krapp. Då var det -38 grader i tre månader och vi vart tvungna att gå ut och hugga ved till stugan ändå. Det var så kallt att pratat förs i luften och inte tinade upp förrän till våren 😠 mvh Barnet från Frostmofjället Och gick till skolan i midjedjup snö med konstant uppförsbacke? 😕 Redigerat 14 november 2013 av Naymari
pjocke (oregistrerad) Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 Det var så kallt att pratat förs i luften och inte tinade upp förrän till våren 😠 EpicDelay
Naymari Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 (redigerat) nvm... 😑 Redigerat 14 november 2013 av Naymari
CHAE Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 får se om ja kikar på boken.. jävla mycket att läsa redan som det är, tänkte precis öppna min 1000-sidiga finansieringsbok 😏 Är det inte bättre att du läser det istället för att bara kika på den 😳😕 [...] Och gick till skolan i midjedjup snö med konstant uppförsbacke? 😕 Japp. Jobbigt varte 🙁 EpicDelay xD
Pico Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 Äh, sitt inte och tjut över löjliga -10 grader, ongdjävul 😏 Du skulle du varit med när jag var liten krapp. Då var det -38 grader i tre månader och vi vart tvungna att gå ut och hugga ved till stugan ändå. Det var så kallt att pratat förs i luften och inte tinade upp förrän till våren 😠 mvh Barnet från Frostmofjället Det där som du beskriver kallar vi sommar här i västerbotten! 😠
CHAE Postat 14 november 2013 Postat 14 november 2013 Det där som du beskriver kallar vi sommar här i västerbotten! 😠
Recommended Posts