Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

ur min bok, på ett psykhus:

"Personalen bestämde sig för att belöna positivt beteende med polletter (så kallad "token economy") som kunde bytas mot godis, cigaretter, tidningar och liknande. Följden blev emellertid att alla patienter utom en uppförde sig sämre än tidigare. När personalen studerade det hela lite mer ingående upptäckte de att den patient som uppförde sig väl (en äldre man) fick merparten av alla polletter, och dessa använda han sedan för att belöna de andra patienternas negativa beteende!"

Link to comment
Dela på andra sajter

tror jag har en omsättning på 4-5 glödlampor i månaden i mitt rum. var det inte dessa lågenergialternativ som skulle hålla en evighet?

Det gör de också. Matchar du effekten i glödlampan med effekten i själva lampan? Kanske kan vara något där. IKEA:s glödlampor verkar hålla för evigt.
Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

har en förargerlig hosta jag fick cocillana till... sån där som i folkmun har morfin i sig. man får skön klang på rösten efter man tagit den iaf 😆 låter vääldigt sömnig..

En kollega till mig fick det utskrivet och hällde av okänd anledning över det som blev kvar i en omärkt flaska. När han tröttnade på mitt hostande på kontoret fick jag den, och tänkte att en halv deciliter nog kunde vara en lagom dos. Hostan försvann och jag gick runt med ett leende och gåshud resten av dagen. Mycket fint.

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Det är därför jag bara gör låtsasmusik. Det är bättre på alla sätt och vis, man behöver varken instrument eller pluggar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...