Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

Funderar på vad man ska göra efter studenten :S

Tror jag ska läsa enskilda kurser. För jag vill nog inte läsa ett helt program.

Tror det blir typ:

Företagsekonomi

Entrepenörsskap

Elektronik

Rörlig bild

Där har vi typ ett år i kurser. Men jag vette tusiken alltså. Jag vill fan inte plugga.

Link to comment
Dela på andra sajter

läs de kurser du vill läsa och sök jobb samtidigt. hittar du ett jobb du kan börja med en månad efter kursstart t ex kan du avbryta studierna efter första tentan och säga upp ditt studiebidrag, och inte få några problem med csn (och 7,5 högskolepoäng rikare!). Studiebidraget ligger på 2700 också, så man klarar väldigt bra på det om man bor hemma

Link to comment
Dela på andra sajter

läs de kurser du vill läsa och sök jobb samtidigt. hittar du ett jobb du kan börja med en månad efter kursstart t ex kan du avbryta studierna efter första tentan och säga upp ditt studiebidrag, och inte få några problem med csn (och 7,5 högskolepoäng rikare!). Studiebidraget ligger på 2700 också, så man klarar väldigt bra på det om man bor hemma

Det låter betydligt bättre än att trycka sig igenom 3 år på en linje jag redan läst på gymnasienivå. Därför tänker jag man kan ta småskuret som är bra att kunna istället för att få en föreläsning om EQ:s 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter betydligt bättre än att trycka sig igenom 3 år på en linje jag redan läst på gymnasienivå. Därför tänker jag man kan ta småskuret som är bra att kunna istället för att få en föreläsning om EQ:s 🙂

Är det ljudtekniker du vill bli?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ljudtekniker du vill bli?

Yesbox. Sen ska jag försöka hitta något jobb vid sidan av för att få hyran att gå runt.

Jobbar redan med det semi-proffissionellt. Inget jag kan leva på för tillfället.

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag vet inte riktigt hur jag skulle reagera om jag skulle råka hitta lite broccoli bland blomkålen. Förmodligen skulle jag ställa till ett mayhem, för så får det inte vara! 😠

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag vet inte riktigt hur jag skulle reagera om jag skulle råka hitta lite broccoli bland blomkålen. Förmodligen skulle jag ställa till ett mayhem, för så får det inte vara! 😠

Undrar om det finns "orena" grönsaker som en del inte äter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...