Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Störtade in på tv4play för att se fotboll, men den visades bara på premium som kostar pengar. Halvvägs in i betalningsproceduren kommer jag på att jag har tv4 i den där apparaten som står här i vardagsrummet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Uppdaterad: Tidigare skrev VK att den totala leverantörsskulden var på 2,4 miljoner kronor. Men de siffror VK fått från konkursförvaltaren var inte korrekta.

Mja, för just den lilla detaljen i sammanhanget är väl inget man kan förvänta sig att en konkursförvaltare har koll på?

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Lajna basen och kör sången rakt in i ditt DAW. 57:a på gitarrstärkaren och lite enklare truminspelning. (kagge virvel och xy?, låter rummet gött kan du köra lite glyn john)

Spela sedan med lurar på. Kan bli asgött ju! Vad för musik lirar ni?

Jo, det blir nog så. Men en beryktad C1000s på guran och recorderman på trummorna. Eller eventuellt simulerade kabinettutgången på gitarren Har inte kanaler och mickar nog för att köra fullt närmickat + oh på trummorna, så nån halvmesyr får det bli. Kanske baskaggen får en egen... Tänkte dessutom köra guran genom DI och ta in en ren signal så jag kan köra den genom amp sim eftersom jag tycker hans settings låter rätt grötigt. Vi får se hur det går, kan nog bli ok. Vi spelar någon slags blandning av smutsig hårdrock och punk för det mesta, vet inte vad man ska kalla det men det låter inte så bra 🙂

Ahh se där ja. PHP på IIS dessutom - sitter ju som foten i handsken!

Jag vill ha ett höj-/sänkbart skrivbord så man kunde växla emellanåt. Drygt att sitta på ärschlutt en hel jävla dag. Men som vikarie förpassad till katakomberna tänker jag inte ens prova be om det även om mina fastanställda kollegor har sådana.

Foten i röven skulle jag vilja säga. Ett riktigt härke. Jag kommer från unixvärlden och är inte helt bekväm med Windowsgrejerna, men att blanda de två är fan värre än att köra något av det rent. Som tur är pysslar jag uteslutande med nätverk, om man bortser från sådana här små hack som måste göras ibland...

Link to comment
Dela på andra sajter

Reminds me... idag har jag bråkat med en Cacti-installation på en Windows-server. Nu har väl just web-servern snurrat helt ok på den burken men den går så galet tungt mot för vad jag tänker en väldigt slimmad linux-install skulle ha gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...