Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons
pjocke (oregistrerad)

Jag gör tvärtom. Och det inkluderar att jag programmerar, inte "programmerar". xD

Jag sparar min programmering till ett riktigt språk. Just nu är det mer "programmera", dvs svära över löst typade, inkonsekventa skit-"språk".

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Mmm, gör en farlig operation just nu. Nya grafikdrivisar till laptopen. Misstänker att nuvarande grafikdrivisen gör onda saker när jag lirar musik. However inte riktigt fullt supportad av laptop tillverkaren. Spännande....

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sparar min programmering till ett riktigt språk. Just nu är det mer "programmera", dvs svära över löst typade, inkonsekventa skit-"språk".

Vilket skitspråk handlar det om?

Du skrev "programmera" och då tänkte jag genast på någon typ av script. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Vilket skitspråk handlar det om?

Du skrev "programmera" och då tänkte jag genast på någon typ av script. xD

Korrekt. Det var ett PHP-skript som en kollega skrivit. Det finns bara en sak jag ogillar mer än PHP-skript och det är dåligt skrivna PHP-skript. Så jag skrev om det, trots att jag nu måste ta en fyratimmars rape shower. För att addera förolämpning till kroppsskada kör det dessutom på IIS.

Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Mitt band vill att vi ska spela in live i replokalen, "för du har ju så många mickar". Ja, Marshallstack, 4x12 basrigg och trummor på 12 kvadrat, det kommer låta LYSANDE, speciellt om vi kör sången genom PA:t först!

Link to comment
Dela på andra sajter

du spelar mot mig å jag slukar ditt spotify! 😄

Var faktiskt dig jag skulle svara till 😄

Har haft mycket problem med spotify sen iOS 7. Tappar anslutningen hela tiden så låtarna slutar spela hela jävla tiden. Fast det är bara spotify som klurar

Redigerat av Zakyath
Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt band vill att vi ska spela in live i replokalen, "för du har ju så många mickar". Ja, Marshallstack, 4x12 basrigg och trummor på 12 kvadrat, det kommer låta LYSANDE, speciellt om vi kör sången genom PA:t först!

Lajna basen och kör sången rakt in i ditt DAW. 57:a på gitarrstärkaren och lite enklare truminspelning. (kagge virvel och xy?, låter rummet gött kan du köra lite glyn john)

Spela sedan med lurar på. Kan bli asgött ju! Vad för musik lirar ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Korrekt. Det var ett PHP-skript som en kollega skrivit. Det finns bara en sak jag ogillar mer än PHP-skript och det är dåligt skrivna PHP-skript. Så jag skrev om det, trots att jag nu måste ta en fyratimmars rape shower. För att addera förolämpning till kroppsskada kör det dessutom på IIS.

Ahh se där ja. PHP på IIS dessutom - sitter ju som foten i handsken!

Jag vill ha ett höj-/sänkbart skrivbord så man kunde växla emellanåt. Drygt att sitta på ärschlutt en hel jävla dag. Men som vikarie förpassad till katakomberna tänker jag inte ens prova be om det även om mina fastanställda kollegor har sådana.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lajna basen och kör sången rakt in i ditt DAW. 57:a på gitarrstärkaren och lite enklare truminspelning. (kagge virvel och xy?, låter rummet gött kan du köra lite glyn john)

Spela sedan med lurar på. Kan bli asgött ju! Vad för musik lirar ni?

Eller ännu bättre, lägg sången efteråt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...