Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Jag såg framför mig hur din avatar sa allt det här. xD

Ska bli intressant att se vad vi tycker om varandra, för det du beskriver tycker jag låter nästan obehagligt. xD Jag vill inte att folk ska läsa mig och veta vad jag egentligen tycker. Jag föredrar att vara anonym.

haha xD

Det där med att läsa folk är ju en mer långsiktig grej som tar tid att se, ingen jag kan se direkt. Det jag menar är att man känner av vibbar snabbt när man träffar någon ny, hur lätt det är att umgås. Sen kan såklart relationer mellan människor växa med tiden, trots att man inte är helt lika varandra.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pjocke (oregistrerad)

Vad heter sånadär självhäftande ringar man klistrar på baskaggen för att skära ut hål i dem och förstärka hålets kanter liksom? Hittar inte på Düsken.

EDIT: Remo DynamO!

Redigerat av pjocke
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skulle jag gå och lyssna på AKG K-240 Studio, men de ska tydligen utgå och var svåra att få tag på. Fick Audio Technica ATH-M50 rekommenderade istället. De lät bra, men svårt att säga om de är bättre än AKG-lurarna utan att lyssna på dem, och med tanke på hur många som är galna i dem är jag lite velig hära.

Hjalp?

ATH M-50 är väldigt bra att spela in med. Men jag skulle aldrig mixa med dem. Dels är de slutna och blir varma. Ganska tunga och obekväma att ha på huvudet en längre tid. Jag tycker de är aldeles för tunga i basen för att kunna mixa med.

Finns inte K240 MKII? inte lyssnat på MKII dock. Men K240 är utan tvekan de bästa lurarna jag lyssnat genom. Upplever dem som väldigt naturliga och ärliga i mellanregistret. Eftersom jag kan dem utan och innan skulle jag aldrig byta bort dem. De väger ingenting och är läskigt bekväma att ha på huvudet en längre tid. Men jag skulle aldrig tracka med dem. De läcker ljud ut och in.

Men smaken är som baken.

Min åsikt är att ATH-M50 är mucho bättre än AKG K-240. Mycket mer detaljrik ljudbild och bättre basåtergivning, (utan att vara för basig, utan kontrollerad). AKG-lurarna upplevdes mer öppna och tappar därför lite i basregistret. Ta dock detta med en nypa salt då jag inte är någon guru inom ämnet men det är iallafall min opinion. 😑

M-50 är på tok för basig för att jag ska kunna mixa i dem utan att störa mig på hur mycket bas de ger mig. Skulle aldrig få för mig att mixa i slutna heller. Jag trackar i AKG K271. de är ganska snarlika K240 fast slutna. Vilket också gör att basen träder fram mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wow, vad det är dålig styrning i dom gamla GTA-liren. Men fan vad dom är roliga ändå. xD Håller på med San Andreas nu.

Btw, höjden av lathet måste vara denna: jag har en PS2:a, inkopplad och allt. jag har San Andreas till den konsolen. ÄNDÅ valde jag att köpa San Andreas till PS3 för att jag inte orkade köra utan trådlös kontroll som jag har till PS3. xD

Men guuuu vad jag är pissnödig. Varför sitter jag och håller mig när jag kunde ha gått på direkten istället? 😳

Du låter som min tjejpolare Mia. Hon klagar alltid på att hon är kissnödig.

Tänk om du är Mia? 😳

DUN DUN DUN!

Jag tror jag antingen behöver mer eller mindre öl. Och vilket är mest troligt att det blir? xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...