Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons
pjocke (oregistrerad)

Nu skulle jag gå och lyssna på AKG K-240 Studio, men de ska tydligen utgå och var svåra att få tag på. Fick Audio Technica ATH-M50 rekommenderade istället. De lät bra, men svårt att säga om de är bättre än AKG-lurarna utan att lyssna på dem, och med tanke på hur många som är galna i dem är jag lite velig hära.

Hjalp?

Link to comment
Dela på andra sajter

AKG gör bra lurar tycker jag! Men jag blir hela tiden varm och svettig om huvet!

Störigt!

Det är för att du tänker så mycket... eller näe nu skojade jag bara, du tänker väl inte? Eller vänta nu, där skojade jag bara. Vad tänkte jag på egentligen? Näe fan, nu blir jag alldeles varm om huvudet, som om man hade AKG-lurar på... 😳
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är för att du tänker så mycket... eller näe nu skojade jag bara, du tänker väl inte? Eller vänta nu, där skojade jag bara. Vad tänkte jag på egentligen? Näe fan, nu blir jag alldeles varm om huvudet, som om man hade AKG-lurar på... 😳

När man inte trodde man kunde bli mer förvirrad...
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skulle jag gå och lyssna på AKG K-240 Studio, men de ska tydligen utgå och var svåra att få tag på. Fick Audio Technica ATH-M50 rekommenderade istället. De lät bra, men svårt att säga om de är bättre än AKG-lurarna utan att lyssna på dem, och med tanke på hur många som är galna i dem är jag lite velig hära.

Hjalp?

Min åsikt är att ATH-M50 är mucho bättre än AKG K-240. Mycket mer detaljrik ljudbild och bättre basåtergivning, (utan att vara för basig, utan kontrollerad). AKG-lurarna upplevdes mer öppna och tappar därför lite i basregistret. Ta dock detta med en nypa salt då jag inte är någon guru inom ämnet men det är iallafall min opinion. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är med personkemi är intressant. Svårt att sätta fingret på vad det är exakt. Tänker på det på jobbet en hel del, då vi är ett stort företag me mycket olika sorters folk. För med vissa personer så är det jättelätt att snacka och med andra så blir samtal typ paralyserat och allt blir jätteakward. Med vissa personer så känns det som man är slags motpoler och båda känner det, som en slags energi som stöter ifrån varandra, så man undviker prata med varandra. Ibland behöver man inte ens prata med vissa för att inse att man inte klaffar. Medan men andra så dras man till att snacka med, som också dras till mig för att tjöta med.

Jag tror det är lite som med bedömning av utseende av andra som människan gör på en hundradels sekund eller vad det är. Tror det är samma med personkemi, man kan väldigt snabbt avgöra om man är på samma våglängd, har samma humor, intressen och allmänt har lätt för att prata. Vet inte vart jag vill komma riktigt. Någon som kan känna igen sig? Jag fascineras av hur olika människor är. Har alltid analyserat folk väldigt mycket, deras beteende, handlingar, beslut osv. Tycker mig ha blivit väldigt bra på att läsa folk. Se vad folk säger mellan raderna, vad de egentligen känner fast de säger något annat. Det gör att det ibland är ganska lätt att förutse saker, vad personer kommer säga, reagera eller göra som konsekvens av något annat. Vet inte vart jag vill komma med det här heller. Bara lufta tankar lite kanske.

Jag såg framför mig hur din avatar sa allt det här. 😄

Ska bli intressant att se vad vi tycker om varandra, för det du beskriver tycker jag låter nästan obehagligt. xD Jag vill inte att folk ska läsa mig och veta vad jag egentligen tycker. Jag föredrar att vara anonym.

Redigerat av Micke H
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...