Micke H Postat 7 oktober 2013 Postat 7 oktober 2013 Nu är ölen uppdrucken. Kanske dags att sova då. Gnatt!
Zakyath Postat 7 oktober 2013 Postat 7 oktober 2013 själv brukar jag ta en öl när jag vaknar istället ☺️ för övrigt därför jag tar så många powernaps
Zakyath Postat 7 oktober 2013 Postat 7 oktober 2013 fan låten jag snackade om häromdagen att jag sysslade med börjar få lite sångmelodi och så. till denna låten blir det att pressa mitt övre register... blir spännande
Zakyath Postat 7 oktober 2013 Postat 7 oktober 2013 ligger runt och under andra A:et (mätt från lägsta ton) på en vanligt stämd gura så det blir ingen falsett eller så dock... men aa 😱
Zakyath Postat 7 oktober 2013 Postat 7 oktober 2013 orsaken till att jag hypar den så mycket är att det absolut är en av de bättre låtar jag skrivit 😆 förutsatt att jag får ihop den... lite många, för mig, vågade idéer
CHAE Postat 7 oktober 2013 Postat 7 oktober 2013 ligger runt [...] Jaga trodde att vi pratade om arrangering och musik och inte om ditt sexliv.... 😱😊
CHAE Postat 7 oktober 2013 Postat 7 oktober 2013 😄 * * * Köpte precis lite pryttlar från moody Sound. Nu jeflar ska det bli DIY buffer-pedal och AB-box för hela slanten Buffern är fan i mig nödvändig nu eftersom att jag tappar massor av ton och signal genom alla pedaler. AB-lådan är mer lyxlir 😊
Zakyath Postat 7 oktober 2013 Postat 7 oktober 2013 hade inte ens tänkt tanken att en buffer-pedal kunde existerat. låter sannerligen intressant alltså
CHAE Postat 7 oktober 2013 Postat 7 oktober 2013 hade inte ens tänkt tanken att en buffer-pedal kunde existerat. låter sannerligen intressant alltså Buffer-kretsen i sig är ju inget under av raketforskningsteknik men om man inte vill hooka upp själva kretsen i befintliga pedaler så tycker åtminstone jag att det vore ball att mickla ihop en egen bufferpedal och sätta först i kedjan istället för att köpa flera kretsar och sätta i pedalerna som kräver det. Och ja, det ska väl erkännas att jag inte har någon större lust att pynta >700 kr för en färdig buffer-pedal (typ RoadRage, Wampler eller One Control) 😑 Hela buffer-kitet med minilåda kostar c:a 300kr 🙂 DIY is teh grej 🥰
Zakyath Postat 7 oktober 2013 Postat 7 oktober 2013 det kanske vore nåt 😮 men ska nog plocka på mig lite fler pedaler, tror nog inte det behövs riktigt än 😄
CHAE Postat 8 oktober 2013 Postat 8 oktober 2013 det kanske vore nåt 😮 men ska nog plocka på mig lite fler pedaler, tror nog inte det behövs riktigt än 😄 Det är klart att du ska ha fler pedaler 🙂 Minst två delayer. MINST! Och ett gäng (moddade och omoddade) OD's. Och ett par (moddade) distar. Och en fejser. Och ett chorus. Nej förrsten hoppa över choruset. Chorus är ghey 😄 Flanger är ball. En noise gate är nyttig. Wah-wah (fast det har du väl redan?). Två tremolos. Två-tre reverb också. Envelope och ring modulator för att go avant garde-Zak på riktigt. En oktav-pedal också. En eller två exp-pedal för att styra parametrar. Pedalbord, strömförsörjning, patchkablar och en buffer-pedal. Men först av allt ska du köpa på dig en sju-åtta gitarrer, några 1x12-combos, två rörtoppar och ett 4x12-cab. Oj... I got carried away 😊 Nu: sova 😑😄
Naymari Postat 8 oktober 2013 Postat 8 oktober 2013 (redigerat) Det är klart att du ska ha fler pedaler 🙂 [...] Efter jag har lagt till en stämapparatur och J&H på mitt bord kommer jag ha plats för två "Boss size" pedaler till. Något du tycker jag måste ha? jag har: wah, comp, Od, J&H OD, Memorytoy, stämmis. Jag kommer absolut tacka nej om du erbjuder mig reverb. 😑 Jag tänker typ en POG och en fuzz. kanske? Redigerat 8 oktober 2013 av Naymari
pjocke (oregistrerad) Postat 8 oktober 2013 Postat 8 oktober 2013 Jag gillar Fazer. Men föredrar Marabou.
drloop (oregistrerad) Postat 8 oktober 2013 Postat 8 oktober 2013 (redigerat) Ingen som gillar Phaser? Vafan! 😠 Me like phaser 4e koppen and still counting... bra dag so far. 🙂 Redigerat 8 oktober 2013 av drloop
slejnard Postat 8 oktober 2013 Postat 8 oktober 2013 gott. bara på tvåan än! 😮 men det ska åtgärdas... 😑
slejnard Postat 8 oktober 2013 Postat 8 oktober 2013 bytade min phazer mot en sm57. dont like so much. 😑
Neosus Postat 8 oktober 2013 Postat 8 oktober 2013 Jarfalla, Sweden 08.10.2013 9:52 Adressen är i ett avlägset område och leveranser görs ej dagligen 😠
slejnard Postat 8 oktober 2013 Postat 8 oktober 2013 gissa vad jag fick i läxa av min sångcoach? svååååååååår låt, och smörig: I D ska jag köra den. 😑
CHAE Postat 8 oktober 2013 Postat 8 oktober 2013 Jarfalla, Sweden 08.10.2013 9:52 Adressen är i ett avlägset område och leveranser görs ej dagligen 😠 En blir förbannad!
Recommended Posts