Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

😄

* * *

Köpte precis lite pryttlar från moody Sound. Nu jeflar ska det bli DIY buffer-pedal och AB-box för hela slanten87173064_smiley-headbanging.gif

Buffern är fan i mig nödvändig nu eftersom att jag tappar massor av ton och signal genom alla pedaler. AB-lådan är mer lyxlir 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

hade inte ens tänkt tanken att en buffer-pedal kunde existerat. låter sannerligen intressant alltså

Buffer-kretsen i sig är ju inget under av raketforskningsteknik men om man inte vill hooka upp själva kretsen i befintliga pedaler så tycker åtminstone jag att det vore ball att mickla ihop en egen bufferpedal och sätta först i kedjan istället för att köpa flera kretsar och sätta i pedalerna som kräver det. Och ja, det ska väl erkännas att jag inte har någon större lust att pynta >700 kr för en färdig buffer-pedal (typ RoadRage, Wampler eller One Control) 😑

Hela buffer-kitet med minilåda kostar c:a 300kr 🙂

DIY is teh grej 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

det kanske vore nåt 😮 men ska nog plocka på mig lite fler pedaler, tror nog inte det behövs riktigt än 😄

Det är klart att du ska ha fler pedaler 🙂 Minst två delayer. MINST! Och ett gäng (moddade och omoddade) OD's. Och ett par (moddade) distar. Och en fejser. Och ett chorus. Nej förrsten hoppa över choruset. Chorus är ghey 😄

Flanger är ball. En noise gate är nyttig. Wah-wah (fast det har du väl redan?). Två tremolos. Två-tre reverb också. Envelope och ring modulator för att go avant garde-Zak på riktigt. En oktav-pedal också. En eller två exp-pedal för att styra parametrar. Pedalbord, strömförsörjning, patchkablar och en buffer-pedal.

Men först av allt ska du köpa på dig en sju-åtta gitarrer, några 1x12-combos, två rörtoppar och ett 4x12-cab.

Oj... I got carried away 😊

Nu: sova 😑😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart att du ska ha fler pedaler 🙂 [...]

Efter jag har lagt till en stämapparatur och J&H på mitt bord kommer jag ha plats för två "Boss size" pedaler till. Något du tycker jag måste ha? jag har: wah, comp, Od, J&H OD, Memorytoy, stämmis. Jag kommer absolut tacka nej om du erbjuder mig reverb. 😑

Jag tänker typ en POG och en fuzz. kanske?

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Ingen som gillar Phaser?

Vafan! 😠

Me like phaser

4e koppen and still counting... bra dag so far. 🙂

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...