Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

Jag är väldigt sugen på att designa och tillverka ett par egna hörlurar, bara för skojs skull. Gjorde några testmodeller i datorn. Just dessa utgår från ett resårband som gör att hörluren blir självinställande till huvudet. Kollade runt och såg att idén inte är ny men jag gillar konceptet. Sen vill jag kunna byta ut kuddarna på ett enklare sätt än det vanliga där man trär på dem, skulle vilja ha mer snäpp på/av bara. Sen vill jag ha tyg-kablar så inte störande ljud fortplantar sig när kabeln stöter mot saker, samt att de inte trasslar sig är gött. Sen vill jag ju ha bra ljud också och det blir en svårare nöt att knäcka.

4694201a0513e03b808ec6bb60cb1721.jpg

d769ec49ea9011f0deef41e3b3f9c0b2.jpg

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag är väldigt sugen på att designa och tillverka ett par egna hörlurar, bara för skojs skull. Gjorde några testmodeller i datorn. Just dessa utgår från ett resårband som gör att hörluren blir självinställande till huvudet. Kollade runt och såg att idén inte är ny men jag gillar konceptet. Sen vill jag kunna byta ut kuddarna på ett enklare sätt än det vanliga där man trär på dem, skulle vilja ha mer snäpp på/av bara. Sen vill jag ha tyg-kablar så inte störande ljud fortplantar sig när kabeln stöter mot saker, samt att de inte trasslar sig är gött. Sen vill jag ju ha bra ljud också och det blir en svårare nöt att knäcka.

4694201a0513e03b808ec6bb60cb1721.jpg

d769ec49ea9011f0deef41e3b3f9c0b2.jpg

Säg till om du vill ha hjälp. Ser coola ut dina idéer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säg till om du vill ha hjälp. Ser coola ut dina idéer.

Tack loopis. Du tänkte på testlyssning, eller nått annat?

En grej jag ännu inte vet hur jag ska lösa är hur jag ska kunna bli fakturerad av leverantörer när jag inte har företag/firma. Vet du nån bra lösning på det?

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Tack loopis. Du tänkte på testlyssning, eller nått annat?

En grej jag ännu inte vet hur jag ska lösa är hur jag ska kunna bli fakturerad av leverantörer när jag inte har företag/firma. Vet du nån bra lösning på det?

Kontakter finnes. En polare har startat http://www.motorheadphones.com/en

The whole tjobang kan man göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...