Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Jag är väldigt sugen på att designa och tillverka ett par egna hörlurar, bara för skojs skull. Gjorde några testmodeller i datorn. Just dessa utgår från ett resårband som gör att hörluren blir självinställande till huvudet. Kollade runt och såg att idén inte är ny men jag gillar konceptet. Sen vill jag kunna byta ut kuddarna på ett enklare sätt än det vanliga där man trär på dem, skulle vilja ha mer snäpp på/av bara. Sen vill jag ha tyg-kablar så inte störande ljud fortplantar sig när kabeln stöter mot saker, samt att de inte trasslar sig är gött. Sen vill jag ju ha bra ljud också och det blir en svårare nöt att knäcka.

4694201a0513e03b808ec6bb60cb1721.jpg

d769ec49ea9011f0deef41e3b3f9c0b2.jpg

Redigerat av Memphis
Postat

@Memphy: fixa em prototyp så ställer kag upp som testlyssnare 😄

Postat

Jag med, om dom är gratis. Dom ser ut att vara gjorda av nån slags träfaner.

Eller hur!! 😮

drloop (oregistrerad)
Postat

Jag är väldigt sugen på att designa och tillverka ett par egna hörlurar, bara för skojs skull. Gjorde några testmodeller i datorn. Just dessa utgår från ett resårband som gör att hörluren blir självinställande till huvudet. Kollade runt och såg att idén inte är ny men jag gillar konceptet. Sen vill jag kunna byta ut kuddarna på ett enklare sätt än det vanliga där man trär på dem, skulle vilja ha mer snäpp på/av bara. Sen vill jag ha tyg-kablar så inte störande ljud fortplantar sig när kabeln stöter mot saker, samt att de inte trasslar sig är gött. Sen vill jag ju ha bra ljud också och det blir en svårare nöt att knäcka.

4694201a0513e03b808ec6bb60cb1721.jpg

d769ec49ea9011f0deef41e3b3f9c0b2.jpg

Säg till om du vill ha hjälp. Ser coola ut dina idéer.

Postat

...en köffe på det då?

Det var FETT kul! 😄 Så jävla många sjukt bra gjorda sminkningar/dräkter.

A kan tänka mig det! Att de va kul alltså! 😄

Postat

Min favorit var Lara Croft-zombien. xD Gillade också snubben med ett fiskespö med en hjärna på kroken, som han använde för att "leda" zombiesarna. xD

Postat (redigerat)

Säg till om du vill ha hjälp. Ser coola ut dina idéer.

Tack loopis. Du tänkte på testlyssning, eller nått annat?

En grej jag ännu inte vet hur jag ska lösa är hur jag ska kunna bli fakturerad av leverantörer när jag inte har företag/firma. Vet du nån bra lösning på det?

Redigerat av Memphis
drloop (oregistrerad)
Postat

Tack loopis. Du tänkte på testlyssning, eller nått annat?

En grej jag ännu inte vet hur jag ska lösa är hur jag ska kunna bli fakturerad av leverantörer när jag inte har företag/firma. Vet du nån bra lösning på det?

Kontakter finnes. En polare har startat http://www.motorheadphones.com/en

The whole tjobang kan man göra.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.