Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

Lyssnar nu! 😮

Ska lyssna in mig mer, vet att låtar växer men detta är mina direkta reaktioner spår efter spår, skrivet under lyssning:

1 - Mycket Six degrees-albumet i harmonier, trumrytmer och synthljud. Inga speciella melodier.

2 - Lite Powermetal över introt, drar igång me lite coolare riff. Refrängen lite Scenes from a Memory i melodi och arr. Annars lite Octavarium mixat med System Chaos. Inget nytt alltså.

3 - Oj! Nu backade bandet cirka 15 år, till typ Image and Words, och äntligen lite bra melodier. Sedan spinner det vidare i lite nytt sound faktiskt, det är sånt jag vill höra. Ett utvecklande Dream Theater som inte är bara tung metal. Bas-delen som gitarrsolot lirar på tar mig tillbaka till känslan i Awake-albumet fast nu med ett modernare sound. Gillar det skarpt! 😄

4-Instrumental Onani på hög nivå. Lite skojjiga riff o delar. Proggressiv rock i grym tappning. Gillar valet av Organ av Rudess i några delar. Petrucci gör sen äntligen lite intressanta solon och slingor än han gjort på länge. Låten har lite Dance of Eternity över sig mot senare delen av låten. Manngini och Myung får leka i några korta segment, det e kul. ☺️

5 - Härlig udda taktart. Precis som det ska va. Går över till en go ballad-vers. Kände på mig att en sån låt skulle komma snart. Låter härligt.

Fortsättning följer om en stund

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...