Naymari Postat 20 september 2013 Postat 20 september 2013 Någon som har erfarenhet av Gould - Gitarrer?
Neosus Postat 20 september 2013 Postat 20 september 2013 Aldrig hört talas om men kan ändå vara bra kopier. Säkerligen billigt och så gissar jag?
CHAE Postat 20 september 2013 Postat 20 september 2013 Känner av någon outgrundlig anledning till namnet... Hmmm
slejnard Postat 20 september 2013 Postat 20 september 2013 Någon som har erfarenhet av Gould - Gitarrer? Har en telekopia! Helt rätt för priset! 😮
Memphis Postat 20 september 2013 Postat 20 september 2013 haha 😄 Lite som en nyhetsrubrik i Metro här i Gbg igår: xD
Naymari Postat 20 september 2013 Postat 20 september 2013 Lite som en nyhetsrubrik i Metro här i Gbg igår: xD 😆
Fidden Postat 20 september 2013 Postat 20 september 2013 Messade grahn tidigare och bad om ett whisky-tips. Fick ett, men av platsskäl av väskkaraktär valde jag en annan som hade en mer fördelaktig flaska. Det blev en 12 årig single malt vid namn aberfeldy. Läste på lite på vägen hem och den beskrivs som en bra nybörjarwhisky. Ok, bra. Jag är faktiskt en nybörjare. Nu har jag suttit och smuttat på ett glas i ett par timmar och gillar den faktiskt. Gav mig precis på en liten shootout mellan black velvet som jag köpte förra gången och denna aberfeldy. Det går inte riktigt att jämföra märker jag. Black velvet tyckte jag var mild och god först, men nu i jämförelse känns det som vodka med lite whiskyessens och färgämne. Den luktar ingenting och smakar på sin höjd alkohol med pappkaraktär. Börjar seriöst fundera på om den blivit dålig. Blir whisky dålig om den står i en försluten flaska i en vecka? Nu blandade jag ihop glasen av misstag och har plötsligt svårt att identifiera vilken som är vilken. Antar mina 15 sekunder som whiskyprovare är över. Har lite problem att känna smak över huvud taget. Nyss råkade jag spilla lite över halva bordet. Kanske borde gå och lägga mig. Hmm. Ähvafan, jag tappar upp två till glas och kör en ny jämförelse from scratch. Ok, nu luktar ingen av dem speciellt mycket. Black velvet smakar någonting nu iallafall. Vafan? Hmm, börjar ana att jag tog en för liten klunk. Lika bra att hälla upp i större glas och ta rejäla klunkar. Och så köra dem så tätt det bara går så jag inte glömmer bort hur det smakade. Ja, så får det bli. Nya glas. Ok, en munfull med whisky kanske inte var min bästa idé, men nu har jag iallafall lärt mig nåt idag. Var ju tvungen att göra samma sak med den andra också för att kunna jämföra. Sköljer ner skiten med en öl, uppenbarligen defekt eftersom den smakar vatten. Men ok, back to basics. Tar en liten paus. Luktar på ett av glasen. Oklart innehåll. Eller ja, det är ju KLART i bemärkelsen "inte grumligt", men jag minns inte längre vilken whiskysort som är i vilket glas. Iallafll. Glas 1, doft: Den har en doft. Luktar lite som... whisky. Eventuellt punch. Fruktigt? Ja, kanske. Luktar ganska gott. Glas 2, nästan helt doftfri. Lite alkoholångor kan jag känna av sticket i näsan om jag håller kvar den en stund. Ok, dags att dricka igen. SKÅL! Glas 1: Trevlig rund och bred smak som håller sig kvar ganska länge. Bränner lite gött i sluttampen. Detta känns som en riktig whisky och jag hoppas verkligen att det var dessa droppar jag betalade 350:-för. Glas 2, efter en liten paus för att få tillbaks smaklökarna: Lite spetsigare smakkurva, men inte så illa detta heller. Även om det inte var lika brett hela vägen, så hänger den i oväntat länge. Efter ett tAG FÅR MAN DOCK SMÅTT PANIK OCH TÄNKER ATT LÄMNA KROPPEN FÖR FAAAAN! Nä, eftersmaken var faktiskt inte något vidare. Dör den aldrig ut? Tar en ny liten jävel från glas nr 1. Doften gör det till en trevligare helhetsupplevelse redan från början. Ja, detta kan jag absolut lära mig gilla. Inte svårt alls. Kanske gör jag det redan? Eller vänta nu, var detta glas 2? Fan, jag har blandat ihop dem igen? Hade jag kunnat gå, hade jag nog tagit mig bort till sängen. Men jag antar att jag får såva här på golvet inatt.
slejnard Postat 20 september 2013 Postat 20 september 2013 Lååååååååååååångt inlägg där fidden! 😄 Monica Z var RIKTIGT bra!
CHAE Postat 20 september 2013 Postat 20 september 2013 Hemma igen... Mycket att göra 😮 Nu: sova som fan. Imorrn: jobba stenhårt och efter det hämta min JetCity-stärkare 🥰 :wub: 🥰 Go nuts, krapparna! 😄
Neosus Postat 20 september 2013 Postat 20 september 2013 😆 Jag skulle tro att nån av dom glasen är whisky och den andra är....whisky! 😐
Fidden Postat 20 september 2013 Postat 20 september 2013 Jag skulle tro att nån av dom glasen är whisky och den andra är....whisky! 😐 Nåt åt det hållet 😐
D Vibe Postat 21 september 2013 Postat 21 september 2013 Messade grahn tidigare och bad om ett whisky-tips. Fick ett, men av platsskäl av väskkaraktär valde jag en annan som hade en mer fördelaktig flaska. Det blev en 12 årig single malt vid namn aberfeldy. Läste på lite på vägen hem och den beskrivs som en bra nybörjarwhisky. Ok, bra. Jag är faktiskt en nybörjare. Nu har jag suttit och smuttat på ett glas i ett par timmar och gillar den faktiskt. Gav mig precis på en liten shootout mellan black velvet som jag köpte förra gången och denna aberfeldy. Det går inte riktigt att jämföra märker jag. Black velvet tyckte jag var mild och god först, men nu i jämförelse känns det som vodka med lite whiskyessens och färgämne. Den luktar ingenting och smakar på sin höjd alkohol med pappkaraktär. Börjar seriöst fundera på om den blivit dålig. Blir whisky dålig om den står i en försluten flaska i en vecka? Nu blandade jag ihop glasen av misstag och har plötsligt svårt att identifiera vilken som är vilken. Antar mina 15 sekunder som whiskyprovare är över. Har lite problem att känna smak över huvud taget. Nyss råkade jag spilla lite över halva bordet. Kanske borde gå och lägga mig. Hmm. Ähvafan, jag tappar upp två till glas och kör en ny jämförelse from scratch. Ok, nu luktar ingen av dem speciellt mycket. Black velvet smakar någonting nu iallafall. Vafan? Hmm, börjar ana att jag tog en för liten klunk. Lika bra att hälla upp i större glas och ta rejäla klunkar. Och så köra dem så tätt det bara går så jag inte glömmer bort hur det smakade. Ja, så får det bli. Nya glas. Ok, en munfull med whisky kanske inte var min bästa idé, men nu har jag iallafall lärt mig nåt idag. Var ju tvungen att göra samma sak med den andra också för att kunna jämföra. Sköljer ner skiten med en öl, uppenbarligen defekt eftersom den smakar vatten. Men ok, back to basics. Tar en liten paus. Luktar på ett av glasen. Oklart innehåll. Eller ja, det är ju KLART i bemärkelsen "inte grumligt", men jag minns inte längre vilken whiskysort som är i vilket glas. Iallafll. Glas 1, doft: Den har en doft. Luktar lite som... whisky. Eventuellt punch. Fruktigt? Ja, kanske. Luktar ganska gott. Glas 2, nästan helt doftfri. Lite alkoholångor kan jag känna av sticket i näsan om jag håller kvar den en stund. Ok, dags att dricka igen. SKÅL! Glas 1: Trevlig rund och bred smak som håller sig kvar ganska länge. Bränner lite gött i sluttampen. Detta känns som en riktig whisky och jag hoppas verkligen att det var dessa droppar jag betalade 350:-för. Glas 2, efter en liten paus för att få tillbaks smaklökarna: Lite spetsigare smakkurva, men inte så illa detta heller. Även om det inte var lika brett hela vägen, så hänger den i oväntat länge. Efter ett tAG FÅR MAN DOCK SMÅTT PANIK OCH TÄNKER ATT LÄMNA KROPPEN FÖR FAAAAN! Nä, eftersmaken var faktiskt inte något vidare. Dör den aldrig ut? Tar en ny liten jävel från glas nr 1. Doften gör det till en trevligare helhetsupplevelse redan från början. Ja, detta kan jag absolut lära mig gilla. Inte svårt alls. Kanske gör jag det redan? Eller vänta nu, var detta glas 2? Fan, jag har blandat ihop dem igen? Hade jag kunnat gå, hade jag nog tagit mig bort till sängen. Men jag antar att jag får såva här på golvet inatt. 😮 Godmorgon?
D Vibe Postat 21 september 2013 Postat 21 september 2013 (redigerat) Svär över apotekssystemet som blev till efter borgarfanskapen kom till makten. 😠 Redigerat 21 september 2013 av D Vibe
Memphis Postat 21 september 2013 Postat 21 september 2013 Kul inlägg Fiddeman. 😄 Svar nej, Whiskey blir inte dåligt för att den är öppnad och har stått länge. 😏 😕
Zakyath Postat 21 september 2013 Postat 21 september 2013 Känslan när man väntar på tåget som kommer om en minut, man kollar upp på skylten, och de ändrat till 11 min 🙁
Zakyath Postat 21 september 2013 Postat 21 september 2013 Känslan när man tror man måste vänta elva min men tåget kommer efter fyra 😄
Recommended Posts