Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

Förut idag ringer en yngre snubbe o vill köpa min Studer B67. Han hade en likadan, men det var nåt fel på pauseknappen sa han. Annras lät den skitbra...

"Men det är väl lätt att fixa sa jag, det kan vilken gammal tv-reparatör som helst fixa", sa jag

"Ja kanske det" sa han.

Sen när jag kom hem funderade jag lite på det han sa... fel på Pauseknappen? Då kom jag ihåg att pauseknappen är gjord så att den bara stoppar bandet så länge man håller in den, så fort man släpper den startar bandet igen. Så är min, och jag hittade även på nätet att det är så det ska vara, jag har läst vitsen med det hela oxå, hittade inte det nu. Så jag ringde upp killen i Tibro o förklarade att det inte var nåt fel på den Studer han hade.

Men han vill köpa min ändå. Kan vara bra att ha en i reserv. Han hade ingen studio, lyssnade på skivor med dem bara typ. Vilken friskus. Han ville att jag skulle komma till Centareln i Stockholm med den (24 mil från Ljusne) så skulle han åka buss dit o hämta den... De här här väger ju as, hur kan man ta en sån här ensam med på en buss? Verkar lite slirigt.

När jag sa att det är ett j.a krångel för mig att åka t stockholm frågade han mig om jag trodde att han skulle hinna åka tåg från Skövde o hit o tillbaka på en dag! Vad vet jag om det... Han verkade rejält besatt av Studerljudet... Trevlig galning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...