Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

Oj. Nu längtar jag efter rörstrippen. Tänk om jag bara blir besviken? Nej, så kan det ju inte bli... Fast, ingen noisegate? Lite surt på så dyr limpa. Min undulat som gastar o har sig extra mkt när jag sjunger.

Varför skulle du INTE kunna bli besviken? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle du INTE kunna bli besviken? 😮

För att Universal Audios rörgrejer är det bästa som finns! Hade jag haft råd tidigare hade jag slagit till för flera år sen.

Jag har aldrig läst mer lyriska rews om nån annan ljudpryttel än de här. Nog är det märkligt att mycket av det de konstruerade på 50-talet fortfarande är det allra bästa? Det är ju samma med Telecastern, Les Paulen, Stratan osv. Ska man ha riktigt bra såna är det ju customshopbyggen gjorda exakt som 50-talarna.

http://www.musiciansfriend.com/pro-audio/universal-audio-la-610-mk-ii-classic-tube-recording-channel

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur då?

Stamning. Och jag har svårt för att göra mig förstådd i talad form då jag kan ha svårt att veta vilka ord jag ska säga. Till och från får jag inte fram ljud öht. Men det hör nog till stamningen.

Svårt och förklara.

Men det är inget allvarligt.

Naymari, har du kommit in på nån utbildning, eller? Försöker glo bakåt i tråden, men hittar inget.

Grattis hur som helst!

Musikproduktion vid universitetet i Växjö!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stamning. Och jag har svårt för att göra mig förstådd i talad form då jag kan ha svårt att veta vilka ord jag ska säga. Till och från får jag inte fram ljud öht. Men det hör nog till stamningen.

Svårt och förklara.

Men det är inget allvarligt.

Det låter ändå jobbigt. Har du fått nån hjälp?

Link to comment
Dela på andra sajter

Stamning. Och jag har svårt för att göra mig förstådd i talad form då jag kan ha svårt att veta vilka ord jag ska säga. Till och från får jag inte fram ljud öht. Men det hör nog till stamningen.

Svårt och förklara.

Men det är inget allvarligt.

Har du också stamning?! 😮 Och på sättet du beskriver det låter det EXAKT som sättet jag stammar på! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Stamning. Och jag har svårt för att göra mig förstådd i talad form då jag kan ha svårt att veta vilka ord jag ska säga. Till och från får jag inte fram ljud öht. Men det hör nog till stamningen.

Har du också stamning?! 😮 Och på sättet du beskriver det låter det EXAKT som sättet jag stammar på! 😮

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du också stamning?! 😮 Och på sättet du beskriver det låter det EXAKT som sättet jag stammar på! 😮

Coolt. Det kan bli ganska komiskt låga pauser och 3 suckar innan man hunnit yttra sig. Eller att man helt plötsligt bestämmer sig för att göra något väldigt obskyrt ljud innan man glider in på första stavelsen.

Eller att vissa ord har man plockat ur ordförrådet och de ligger där klart och tydligt. Man vet vad man ska svara på frågan. Sen kämpar man med att försöka pressa ut svaret utan resultat, så man säger något ord som är näst intill relaterat istället för att det kan man av någon anledning säga.

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt. Det kan bli ganska komiskt låga pauser och 3 suckar innan man hunnit yttra sig. Eller att man helt plötsligt bestämmer sig för att göra något väldigt obskyrt ljud innan man glider in på första stavelsen.

Eller att vissa ord har man plockat ur ordförrådet och de ligger där klart och tydligt. Man vet vad man ska svara på frågan. Sen kämpar man med att försöka pressa ut svaret utan resultat, så man säger något ord som är näst intill relaterat istället för att det kan man av någon anledning säga.

Som sagt, låter exakt likadant som det jag har. xD När jag var yngre stammade jag mer på det viset som man tror att stamning är, dvs "t-t-t-t-tack", osv. Men numera får jag inte fram något ljud alls, utan lixom spänner strupen och fastnar istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag, Micke och Nay borde träffas o snacka nån gång. Om våra talsvårigheter eller vad som helst. Kan bli en härlig orgie i pinsamma tystnader. Tänk vad fantastiskt det skulle kunna bli om vi kunde pausa lite utan att någon tar det som ett tillfälle att dra nån anekdot.

Jag pratar nästan normalt någonstans mellan toknykter och minneslucka, men det är inte helt okomplicerat att träffa rätt... Och på jobbet eller i skolan hjälper/hjälpte sällan det xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Det visar sej att jag har en råinfektion i kroppen pga in dåliga fot, så nu måste jag nog bli inlagd ett tag med intravenöst antibiotika.

Fy fan... Låter inget kul! 🙁

Krya på dig och kom tillbaks fort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...