Memphis Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 Nä. Gillar inte sånt där. Gillade inte matrix heller. Och det var du som tog upp det en vecka efteråt. Meh, jag läste ikapp ju, har varit iväg det senaste. Man måste ju alltid besvara gamla grejer. 😛
Naymari Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 har lite andra riff förberedda men känns som om d blir lite för mycket riff på riff... ska nog ta en rejäl funderare först 😮 Har du 2 slående idéer till samma låt, skriv 2 låtar. 😄 Jag skulle sikta på riff i temat. Sen fylla ut andra delarna med ackord. Arpeggion kan funka också, fast det är ju ackord 😮
Zakyath Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 Har du 2 slående idéer till samma låt, skriv 2 låtar. 😄 Jag skulle sikta på riff i temat. Sen fylla ut andra delarna med ackord. Arpeggion kan funka också, fast det är ju ackord 😮 tre riff är det än så länge 😆 vänta så ska du få höra
Zakyath Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 tre riff är det än så länge 😆 vänta så ska du få höra Your browser does not support the HTML5 audio tag nu så... jobbigt å spela tight på denna akustiska bara... å utan klick.. å i en tagning.. å så vidare
Naymari Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 (redigerat) Your browser does not support the HTML5 audio tag nu så... jobbigt å spela tight på denna akustiska bara... å utan klick.. å i en tagning.. å så vidare Ball! Riff 2 skulle jag kunna tänka mig i något stick/ mellanspel till riff 1. Eller kanske rentav som vers. vadvetjag. 😕 Riff 3 tror jag kan bli en helt egen låt. Kanske 🙂 Redigerat 21 augusti 2013 av Naymari
Zakyath Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 ja riff 1 å 2 var egentliegn tänkta att vara tillsammans, riff 3 la jag till häromdagen för att testa. kan tänka mig att riff 1 spelas innan versen och riff 2 innan refrängen.. frågan är vad som ska vara mellan 😮
slejnard Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 Riffmakarn ja riff 1 å 2 var egentliegn tänkta att vara tillsammans, riff 3 la jag till häromdagen för att testa. kan tänka mig att riff 1 spelas innan versen och riff 2 innan refrängen.. frågan är vad som ska vara mellan 😮 Ett riff? 😑
Naymari Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 ja riff 1 å 2 var egentliegn tänkta att vara tillsammans, riff 3 la jag till häromdagen för att testa. kan tänka mig att riff 1 spelas innan versen och riff 2 innan refrängen.. frågan är vad som ska vara mellan 😮 Personligen tror jag riff 2 kan funka efter en refräng för att bryta ner något som du byggt upp under vers/refräng. Med trummor som markerar vissa av synkoperna. Jag vet exakt vilka synkoper det ska vara i mitt huvud. Svårt att förklara i text dock 😄 Riff 1 kan sedan gå in i versen också. Tror jag kan bli bra... Samma riff fast mjukare lirat. Kanske mutat. 😱
Zakyath Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 (redigerat) Riffmakarn Ett riff? 😑 briljant 😄 Personligen tror jag riff 2 kan funka efter en refräng för att bryta ner något som du byggt upp under vers/refräng. Med trummor som markerar vissa av synkoperna. Jag vet exakt vilka synkoper det ska vara i mitt huvud. Svårt att förklara i text dock 😄 Riff 1 kan sedan gå in i versen också. Tror jag kan bli bra... Samma riff fast mjukare lirat. Kanske mutat. 😱 hmm mycket möjligt... du kan gärna hjälpa mig banka in lite rytmer till om du orkar sen när det börjar bli nåt av detta 🙂 Your browser does not support the HTML5 audio tag det här var första utkastet jag spelade in förut med lite slasktrummor Redigerat 21 augusti 2013 av Zakyath
Naymari Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 hmm mycket möjligt... du kan gärna hjälpa mig banka in lite rytmer till om du orkar sen när det börjar bli nåt av detta 🙂 Your browser does not support the HTML5 audio tag det här var första utkastet jag spelade in förut med lite slasktrummor Jag kan inte banka. Bara programmera in dem x) Men du kan skicka gitarrfil så kan jag lägga ut lite trummor som jag tänker. Din idé till trummor var betydligt mer rockigt/metaligt än mitt. Mitt är mer åt queens of the stone age hållet 😱 Eller ja. Trumkompet ligger någorlunda efter samma rytmiska figur som guran.
Zakyath Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 Jag kan inte banka. Bara programmera in dem x) du får banka på tangentbordet 😄 ska bli kul att se vad du kommer fram med
Zakyath Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 medan ni alla väntar på vad nay har att komma med kan ni få lyssna på lite fuzzy duck istället
Naymari Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 (redigerat) Your browser does not support the HTML5 audio tag Mitt trötta 11 på kvällen förslag. Mycket som kan finslipas. men var typ näsan som jag tänkte. Fick göra kompen lite rakare för att man skulle kunna få ett flow. Gitarrintro på en runda OBS! Redigerat 21 augusti 2013 av Naymari
Zakyath Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 jävlar vad snyggt, så där bra kan inte jag spela det! men till de där refrängtrummorna måste jag slå an strängarna lite oftare tror jag, ska ta och fila vidare lite på riffet 😄 du får gärna fortsätta lägga trummor på denna vartefter om du vill och orkar!
Naymari Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 jävlar vad snyggt, så där bra kan inte jag spela det! men till de där refrängtrummorna måste jag slå an strängarna lite oftare tror jag, ska ta och fila vidare lite på riffet 😄 du får gärna fortsätta lägga trummor på denna vartefter om du vill och orkar! Vilket är refrängen? 😄 Gött att du gillar det! Jag kan absolut samarbeta med dig på denna 🙂 kan också lira in bas, om du behöver. 🙂
Zakyath Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 ja andra delen låter det som! bas vore schysst också, min har inte blivit omsträngad på 7 år ungefär 😮
Naymari Postat 21 augusti 2013 Postat 21 augusti 2013 ja andra delen låter det som! bas vore schysst också, min har inte blivit omsträngad på 7 år ungefär 😮 Min har gamla strängar också. Men ska byta dem snart, någongång 😆
SadamJR Postat 22 augusti 2013 Postat 22 augusti 2013 ja andra delen låter det som! bas vore schysst också, min har inte blivit omsträngad på 7 år ungefär 😮 Det är då dom är som bäst.
SadamJR Postat 22 augusti 2013 Postat 22 augusti 2013 Om du verkligen byter kan du sälja dom för en mindre förmögenhet på blocket.
SadamJR Postat 22 augusti 2013 Postat 22 augusti 2013 Det bidde ingen varning för den där snubben. Jag har fått flera för mindre regelbrott.
SadamJR Postat 22 augusti 2013 Postat 22 augusti 2013 nä. men det kanske kan vara easy, men det var skitlänge sedan. edit: Your browser does not support the HTML5 audio tag 2007, omg... Nä det är nog inte den, då var du väl knappt ens reggad? Nä. Den var bra men jag tycker att arret är lite plockepinnigt.
Recommended Posts