Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

Ni kan väl iallafall gå över till Flashback och snacka knark där istället! Jag blir så jävla förbannad! Blundar ni för det som det egentligen gör med folk, bevisligen?

Skit är vad det är!

Jag har inte hävdat nån åsikt öht. Har du rökt på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni kan väl iallafall gå över till Flashback och snacka knark där istället! Jag blir så jävla förbannad! Blundar ni för det som det egentligen gör med folk, bevisligen?

Skit är vad det är!

Nej, knark kan vara hemskt... men knark kan ju också vara hälsosamt. om du inte själv blundar för vad det gör med folk så borde du vara av samma uppfattning efter läst artikeln jag länkade. där står det ju svart på vitt...

men sen får man väl skilja heroin och cannabis, lsd och amfetamin... precis som man får skilja på alkohol och kaffe

svårt att inte svara på det där när du anklagar mig för att göra vad du precis gör själv, speciellt när du inte har någon grund till ditt påstående då du knappast vet vad jag tycker om knark överlag 😮 men men om du inte svarar så tar jag inte upp detta igen

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det kan få dig att fastna och få dig att vilja testa tyngre saker.

detta är också lite av en missuppfattning, även fast det kanske stämmer i viss mån... men det brukar vara så att de som vill knarka börjar med den lättaste narkotikan istället för att hoppa direkt på heroin. inte så att någon testar braj en gång och blir sugen på att köra in en nål i armen. orsak/verkan som hamnat uppochner bara

Link to comment
Dela på andra sajter

om något skulle det väl vara för att skillnaden mellan vanföreställningen som blir indoktrinerad skiljer så så extremt från den faktiska effekten av att röka cannabis att brukarens förtroende för de förmedlade riskerna för annan narkotika sjunker... men det är ju knappast knarkets fel

Link to comment
Dela på andra sajter

detta är också lite av en missuppfattning, även fast det kanske stämmer i viss mån... men det brukar vara så att de som vill knarka börjar med den lättaste narkotikan istället för att hoppa direkt på heroin. inte så att någon testar braj en gång och blir sugen på att köra in en nål i armen. orsak/verkan som hamnat uppochner bara

Självklart vill de inte på nålen direkt. Men efter ett tag blir ruset mindre eftersom man fått för många. Då är det inte omöjligt att man söker efter något tyngre för att ge ett större rus.

Link to comment
Dela på andra sajter

men sen får man väl skilja heroin och cannabis, lsd och amfetamin... precis som man får skilja på alkohol och kaffe

Samtliga kan framkalla psykoser, men koffeininducerad psykos innebär nog att man måste dricka kopiösa mängder kaffe hela tiden... typ som grahn.... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Samtliga kan framkalla psykoser, men koffeininducerad psykos innebär nog att man måste dricka kopiösa mängder kaffe hela tiden... typ som grahn.... 😱

😆 nä motsvarigheten för kaffe blir väl typ att man får för hög puls och hjärtattack

Det stora problemet med knark är att man inte vet om man är en sån som fastnar direkt.

det ligger det mycket sanning i

Link to comment
Dela på andra sajter

😆 nä motsvarigheten för kaffe blir väl typ att man får för hög puls och hjärtattack

Det händer nog först i de allra flesta fall, ja...

Det är väl det som skiljer kaffe från resten av drogerna du nämnde 🙂

edit: bara det alltså. BAAARA det. 😆

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

😆 menar inte att förenkla saker men att få psykos av cannabis/lsd förutsätter ju ett sjukt bräckligt psyke, gärna med en redan latent psykos... plus att det är sjukt osannolikt

Fråga gärna en socialarbetare som jobbar med missbrukare om hen har samma uppfattning.

(obs, jag har redan frågat)

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...