Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

Det där med SSD verkar spännande. Såg något typ av kit med en SSD-disk och tockenhäringa klonar-kit;

http://m.netonnet.se...00/190733.7958/

Kan det verkligen vara SÅ enkelt att föra över sin existerande C: (med OS, program etc) till en SSD-disk? 😳

Edith: ...och när man gjort den här kloningen av C: så kan man alltså tömma den och använda till annat, ja? Ja alltså att OS:et + allt annat körs från SSD-disken framöver och att C: helt tas ur ekvationen?

Verkar som om memphy och mickeh bl a har koll 😑

🙁😑

'Kej... Memphy vet mer alltså.

"Hej Yuzuf, ja behöver jelp 🙁"

Jadu, jag utförde aldrig någon kloning, med anledning av att min C: var så full me skit. Så jag lade över det jag ville behålla och så formaterade jag hårddisken på både filer och program. Installerade mitt OS på min nya SSD och installerar nu alla program igen, så det tar ju förstås lite tid o göra. Så nu använder jag min gamla C: som enbart en lagringsdisk. På min installationsskiva fanns det programvara som verkade vara till för att klona hårddisken rakt av så tycker det verkar konstigt att behöva köpa en "kit" för att göra det. Men har tyvärr också dålig koll på just kloningsgrejen, så ställ en fråga på forat eller sweclockers. Eller googla. ☺️ Som sagt så finns ju alternativet att tömma den helt o installera rubbet igen på nya disken.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu, jag utförde aldrig någon kloning, med anledning av att min C: var så full me skit. Så jag lade över det jag ville behålla och så formaterade jag hårddisken på både filer och program. Installerade mitt OS på min nya SSD och installerar nu alla program igen, så det tar ju förstås lite tid o göra. Så nu använder jag min gamla C: som enbart en lagringsdisk. På min installationsskiva fanns det programvara som verkade vara till för att klona hårddisken rakt av så tycker det verkar konstigt att behöva köpa en "kit" för att göra det. Men har tyvärr också dålig koll på just kloningsgrejen, så ställ en fråga på forat eller sweclockers. Eller googla. ☺️ Som sagt så finns ju alternativet att tömma den helt o installera rubbet igen på nya disken.

Ah okej 😑

Thänx för info. Ska höra med Yoda innan jag bestämmer mig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Just fan, jag har inte fått till någon video denna veckan heller. 🙁

Men vad i HE......

Äsch! Int så noga heller. Är ju ingen annan som är intresserad... Trökigt! 🙁

Ikväll börjar doobidoo. Då är det bara tre månader kvar till på spåret.

Jasså de ska ja se!

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Video, video, VIDEO

Vide Å,Vide Å,Vide Å,Vide Å, ÅÅÅ

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en kusin från Vide å. Fin by det där. Kusinen spelar i dansbandet "Vide å band". Men de har inte fått så mycket gigs nu på sista tiden när grannbyns band har börjat konkurrera ut dem. Därför har de börjat nischa sig lite med en ny stil, rent klädmässigt. Helvitt. De tänkte döpa om sig till "De vide"

Link to comment
Dela på andra sajter

Trött o sliten.. snart dags att sova. Menneh, tänker dock dela med mig av något från gårdagen först. 😄 I flera somrar nu så har jag sett en tjej kring området där jag bor... typ rätt ful i nyllet om jag skall vara ärlig, men perfekta fucking jävla tits och verkar lida av en BH-allergi. Denna sommar har inte varit ett undantag... sett henne vid flera tillfällen, ute och promenerandes med "frigående" bröst som hoppat fram och tillbaka inunder hennes t-shirt. Igår vid kanske 16:30-tiden tittade jag ut genom fönstret på kontoret och konstaterade att det blev allt mörkare på himlen. (Näe, ingen tutt-fia eller så heller som förgyllde dagen.. har aldrig sett den tjejen från mitt kontorsfönster). Jag bestämde mig för att avsluta arbetsdagen innan regnet. Låser datorn, stämplar ut och öppnar entredörren och himla-helvetet öppnar sig... årets störtregn tajmade min hemgång från jobbet perfekt. FML-faktorn kändes hög. Fuck it, jag vill hem! tänkte jag och drog iväg på cykeln ändå... 5 minuter in i cykelturen möter jag så denna tjej som råkade vara på promenad när det började regna. Gick från tokirriterad till toknöjd på säker 50ms. En wet tshirt-competition när man minst anar det men som mest behöver det, en torsdag efter jobbet när regnet öser ned... xD 😄

Ingen fredagsvideo men jag bjuder på "dagboksinlägg" istället. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...