Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

1. Akkeguran har lite väl nya strängar på sig. Den känns för bright. Jag skulle dock se över sångarret lite. Fraseringen på vissa linjer. (Tänker främst på "det är nu jag behöver det som mest") Jobba lite på att få stämmorna tajtare. Sången ska upp i volym lite när kicken kommer in. Annars ör det ganska gött. Kicken kanske är lite väl modern för detta ändamålet. Jag skulle sikta mer på en kick med frontskinn utan hål som är relativt bumlig i mellanregistret. Spelad med filthammare. Så den inte blir så klickig.

Annars är det bra! I början får jag lite Oh Laura- Release me vibbar av akkarna!

2. trummorna skulle jag släppa komprimeringen lite på. och kanske sänka delayet på sången en skvätt. Orgeln får du all min kärlek för. Outrot är lite väl skarpt. Tycker du ska låta något reverb / delay ringa lite. Annars är det en ball låt!

1. Nya strängar, jäpp stämmer indeed ☺️ Mmm jag tyckte att ackarna vart skitsvåra att skruva i den här låten 🙁 Det är f ö två stycken M/S-ackar ( 🥰 ). Provade en, för mig, ny grej. Först skicka acke 1 och 2 till varsin separat buss med komp och EQ. Sedan skickade jag vidare de här två bussarna till ännu en buss för lite finlir och lite mer unity gain (typ). Intressant att laborera med.

När det kommer till sång så har jag ju begränsad tid till att lägga sådana där saker och då får man försöka göra så gott en kan och smida medan järnet är varmt.

DU kan va modern 😠😛 Jag älskar kick- OH- och ambienskanalerna 🙂 Provade även här en, för mig, ny grej; två kick-kanaler. DOPPELKICKH-KANNAL!!! 😮 En "vanlig" från EZ Drummer för attack och någon typ av techno/house/modern-tjofräs för botten och kött.

Sedan försökte jag hålla reverben på plats men jag venne. Svår balansgång det där; å en a sidan ville jag soaka allt i rum och plåtar men å andra sidan hålla en bra nivå. Jag venne... 😕

2. Mjo att jag borde släppa på trumkomprieringen känner jag också nu 😊 HA, jag visste att du skulle gilla orgeln. B4-orgeln (i drive-mode körd genom Fender Supersonic-klon i GuitarRig 5) plus en random Cubase-synth.

Thääänx för input, Nay. Alltid lika nyanserad och konstruktiv kritik från dig 🥰

DOPPELKICKH-KANNAL!!!!

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

SKA HAN OCKSÅ LIRA?! NEJ, NU JÄVLAR!

Stentufft ju! Han lär ju shredda skiten ur alla och en var. Är det någon som är missnöjd går jorden under. Bra deal! 😆

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag räknade lite, billigast typ 700 dollar för biljett, plus flygresa...blir nog tyvärr liiiiite för dyrt. xD Dessutom krockar det med Dream Theater när dom spelar i Stockholm. Men fy faaaaaan vad kul det hade vart. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag räknade lite, billigast typ 700 dollar för biljett, plus flygresa...blir nog tyvärr liiiiite för dyrt. xD Dessutom krockar det med Dream Theater när dom spelar i Stockholm. Men fy faaaaaan vad kul det hade vart. 🙁

Faaast DT är ju inte kattskit det heller iofs ( 🥰 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte många som kör med kopp längre. Dom flesta använder muggar, men du kanske gillar att dricka på fat?

Jag dricker akffe direkt ur kannan 😮 Sparar både tid och muggar 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte många som kör med kopp längre. Dom flesta använder muggar, men du kanske gillar att dricka på fat?

okej mugg då. jag dricker ur en stor mugg! å mkt kaffe går det åt. snart har jag ruinerat firman! 😛

Jag dricker akffe direkt ur kannan 😮 Sparar både tid och muggar 😄

exakt så CHAE! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...