Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Vad får du ge för dem? 😮

Läggan kostade ca 4k. I huset bor vi med el och ved å allt för drygt 3000kr månaden. Helt otroligt billigt. Huset kostade 150tusen och är i bra skick om än det är byggt på 40 talet. Ny el och nya fönster bl.a. Jag tycker ni ska kolla på hus här uppe å flytta hit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag bor i en liten ort där hyrorna är billiga. Kan du inte få bidrag?

Med studielån/stöd får jag 9024 i månaden. Hyrorna ligger runt 3.5-5000Kr

Hyresbolaget skulle uppdatera så man kunde söka lägenheter idag. Men såklart så har de "tekniskt fel".

Hur dåliga är de på och planera när de vet att det kommer bli rusning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Med studielån/stöd får jag 9024 i månaden. Hyrorna ligger runt 3.5-5000Kr

Hyresbolaget skulle uppdatera så man kunde söka lägenheter idag. Men såklart så har de "tekniskt fel".

Hur dåliga är de på och planera när de vet att det kommer bli rusning?

Ingår el?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag tror ni flesta bor i lägenheter:

Hur stor är er lägenhet (RoK, kvm) Och vad ger ni för månadshyra för den?

Från o med idag har jag tre hyreskontrakt samtidigt. 😳😛

Dels förra kollektivet i andrahand som går ut nu i Aug (64kvm för 7k/3), sen mitt nuvarande som jag ju delar (90/2kvm för 6k) och idag fixade jag en lägenhet till lillebrorsan i Uddevalla, förstahand på 38kvm för 3,2k. Man ser ju skillnaderna mellan liten o stor stad! 😛

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Från o med idag har jag tre hyreskontrakt samtidigt. 😳😛

Dels förra kollektivet i andrahand som går ut nu i Aug (64kvm för 7k/3), sen mitt nuvarande som jag ju delar (90/2kvm för 6k) och idag fixade jag en lägenhet till lillebrorsan i Uddevalla, förstahand på 38kvm för 3,2k. Man ser ju skillnaderna mellan liten o stor stad! 😛

Jag undrar fortfarande vad totalhyran är för din nuvarande lägenhet. 6000 för ett rum verkar sjukt dyrt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar fortfarande vad totalhyran är för din nuvarande lägenhet. 6000 för ett rum verkar sjukt dyrt.

Jag har sett hyresräkningen och den är på 12k. Så för att vara en stor rymlig och nybyggd 3:a i centrala Göteborg med fin utsikt så är det helt rimligt, finns ju förstås ännu dyrare rum att hyra. Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Från o med idag har jag tre hyreskontrakt samtidigt. 😳😛

Dels förra kollektivet i andrahand som går ut nu i Aug (64kvm för 7k/3), sen mitt nuvarande som jag ju delar (90/2kvm för 6k) och idag fixade jag en lägenhet till lillebrorsan i Uddevalla, förstahand på 38kvm för 3,2k. Man ser ju skillnaderna mellan liten o stor stad! 😛

Memphis är större än götet. Få inte för dig att använda det där ur sin kontext nu... skärpning! 😠
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har sett hyresräkningen och den är på 12k. Så för att vara en stor rymlig och nybyggd 3:a i centrala Göteborg med fin utsikt så är det helt rimligt, finns ju förstås ännu dyrare rum att hyra.

För 6000 borde du få en egen lägenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

För 6000 borde du få en egen lägenhet.

Välkommen till götet. 😛 Nämen, visst om jag söker ute i förorterna så får jag ju det utan större problem.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...