Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vad får du ge för dem? 😮

Läggan kostade ca 4k. I huset bor vi med el och ved å allt för drygt 3000kr månaden. Helt otroligt billigt. Huset kostade 150tusen och är i bra skick om än det är byggt på 40 talet. Ny el och nya fönster bl.a. Jag tycker ni ska kolla på hus här uppe å flytta hit.

Annons
Postat

Då jag tror ni flesta bor i lägenheter:

Hur stor är er lägenhet (RoK, kvm) Och vad ger ni för månadshyra för den?

2 rok. Ca 53 kvadrat. 3700.

Postat

Vafan, är studentlägenheter så jäkla dyra?

Jag är inte student. Det är ingen studentlägenhet. Kan du inte få bostadstillägg eller bostadsbidrag eller nåt?

Postat

Jag är inte student. Det är ingen studentlägenhet. Kan du inte få bostadstillägg eller bostadsbidrag eller nåt?

Nej jag vet. Menade på att din hyra var billig jämfört med studentlägenheteer.

Postat

Nej jag vet. Menade på att din hyra var billig jämfört med studentlägenheteer.

Jag bor i en liten ort där hyrorna är billiga. Kan du inte få bidrag?

Postat

Jag bor i en liten ort där hyrorna är billiga. Kan du inte få bidrag?

Med studielån/stöd får jag 9024 i månaden. Hyrorna ligger runt 3.5-5000Kr

Hyresbolaget skulle uppdatera så man kunde söka lägenheter idag. Men såklart så har de "tekniskt fel".

Hur dåliga är de på och planera när de vet att det kommer bli rusning?

Postat

Med studielån/stöd får jag 9024 i månaden. Hyrorna ligger runt 3.5-5000Kr

Hyresbolaget skulle uppdatera så man kunde söka lägenheter idag. Men såklart så har de "tekniskt fel".

Hur dåliga är de på och planera när de vet att det kommer bli rusning?

Ingår el?

Postat

man brukar väl inte betala hyra i juni/juli när man bor i studentlägenhet? Det brukar vara därför de har högre hyra.

Postat

Ingår el?

Nope

man brukar väl inte betala hyra i juni/juli när man bor i studentlägenhet? Det brukar vara därför de har högre hyra.

jo, men det är ändå absurda summor.

Postat (redigerat)

Då jag tror ni flesta bor i lägenheter:

Hur stor är er lägenhet (RoK, kvm) Och vad ger ni för månadshyra för den?

Från o med idag har jag tre hyreskontrakt samtidigt. 😳😛

Dels förra kollektivet i andrahand som går ut nu i Aug (64kvm för 7k/3), sen mitt nuvarande som jag ju delar (90/2kvm för 6k) och idag fixade jag en lägenhet till lillebrorsan i Uddevalla, förstahand på 38kvm för 3,2k. Man ser ju skillnaderna mellan liten o stor stad! 😛

Redigerat av Memphis
Postat

Dels förra kollektivet i andrahand som går ut nu i Aug (64kvm för 7k/3), sen mitt nuvarande som jag ju delar (90/2kvm för 6k) och idag fixade jag en lägenhet till lillebrorsan i Uddevalla, förstahand på 38kvm för 3,2k. Man ser ju skillnaderna mellan liten o stor stad! 😛

Jag undrar fortfarande vad totalhyran är för din nuvarande lägenhet. 6000 för ett rum verkar sjukt dyrt.

Postat (redigerat)

Jag betalar drygt 2900:- för min etta på 53 kvm inklusive tv, internet och garageplats. Elen tillkommer!

😑

NEJ inte 53.... 35 ska de va!

Redigerat av Neosus
Postat (redigerat)

Jag undrar fortfarande vad totalhyran är för din nuvarande lägenhet. 6000 för ett rum verkar sjukt dyrt.

Jag har sett hyresräkningen och den är på 12k. Så för att vara en stor rymlig och nybyggd 3:a i centrala Göteborg med fin utsikt så är det helt rimligt, finns ju förstås ännu dyrare rum att hyra. Redigerat av Memphis
Postat

Memphis är större än götet. Få inte för dig att använda det där ur sin kontext nu... skärpning! 😠
Postat

Memphis är större än götet. Få inte för dig att använda det där ur sin kontext nu... skärpning! 😠

xD slap*
Postat

Jag har sett hyresräkningen och den är på 12k. Så för att vara en stor rymlig och nybyggd 3:a i centrala Göteborg med fin utsikt så är det helt rimligt, finns ju förstås ännu dyrare rum att hyra.

För 6000 borde du få en egen lägenhet.

Postat

Undrar hur lång tid det tar innan musikaliska artister-tråden ballar ur? Jag ger den tre sidor.

Postat (redigerat)

För 6000 borde du få en egen lägenhet.

Välkommen till götet. 😛 Nämen, visst om jag söker ute i förorterna så får jag ju det utan större problem.

Redigerat av Memphis
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.