Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

spanjoren hade med sig sin mac men ingen firewire-adapter, så han kunde inte testa 😆 gav honom tillfälle att pruta med 100 kronor, vilket jag gick med på. hoppas han inte ringer och klagar snart bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väntade prylar från Thomann idag. Ringde och kollade spårning med Posten. Visade sig att budet varit här och vänt tjugo minuter tidigare. Jag hade glömt skriva portkoden i adressfältet. Nu måste jag vänta till på måndag. 🙁

Fortsättning.

Ringde till posten igår för att kolla att paketet gått vidare till utlämningsställe.

- Nej, säger paketservice. Paketet har blivit kodat 23 vilket betyder att det behöver köras ut.

- Varför, frågar jag.

- För att det är så långt.

För långt för att hämtas ut av mottagaren? Tydligen.

Efter lite gnet och gnat går paketservice med på att kontakta åkaren och kolla om det går att skicka det vidare till utlämningsstället ändå. En person på åkeriet ska ringa upp mig. För säkerhets skull bokar jag en ny utkörning till idag. Ifall åkaren inte ringer.

Kontaktar paketservice nu på förmiddagen och får beskedet att utkörningen blev avbokad av posten eftersom en kille på åkeriet skulle ringa mig.

Jag förklarar att jag bokade utkörningen ifall han inte skulle höra av sig, vilket han heller inte gjort. Jag frågar vad dom tycker jag ska göra nu.

- Vänta på att åkeriet hör av sig, blir svaret.

Paketservice kan inte lämna ut åkeriets telefonnummer. De kan heller inte köra ut paketet, eftersom en kille på åkeriet ska ringa mig.

Jag säger att jag vill ha mitt paket idag. Paketservice säger att hen ska kolla en sak med sin kollega.

Fem minuter senare säger paketservice att en kille på åkeriet eventuellt kan få med sig paketet på sin runda idag. Hen undrar om jag är hemma.

- Nej, svarar jag. Men om budet ringer innan och meddelar att paketet är på väg hem till mig så kan jag ta mig dit för att ta emot det.

- Ett ögonblick, säger paketservice och kopplar bort mig.

Jag ringer upp igen och står i telefonkö i fem minuter för att sedan bli bortkopplad igen.

Fem minuter senare ringer paketservice upp mig. Paketet är på väg till utlämningsstället.

- Kan jag hämta det idag, frågar jag.

- Jag tror det, svarar paketservice. Men ring och kolla för säkerhets skull.

Jag glömmer att be om numret till utlämningsstället och ringer postens kundcenter. Där erbjuder dom sig att spåra paketet och säger sedan att dom ska koppla mig till paketservice.

Jag säger att det enda jag behöver är telefonnumret till utlämningsstället.

- Det är ett av postens internnummer och förresten stängde dom klockan tio, säger kundcenter.

Jag tjatar till slut till mig numret av kundcenter. Utlämningsstället ska tydligen öppna igen klockan tre.

Då ska jag ringa och kolla om dom har ett paket till mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...