Zakyath Postat 6 juli 2013 Postat 6 juli 2013 http://youtu.be/NVJklh5GzGQ mycket snack om flöjtar på sistone
Memphis Postat 6 juli 2013 Postat 6 juli 2013 (redigerat) Skall du hänga på ut ikväll memph? Karin Park på Magnus & Magnus? Tackar som frågar fan! Hade varit kanontrevligt, det var längesedan nu, jag ska dock till Andra Lång under kvällen och fira en vän som fyller år. Kanske dyker in senare, man vet aldrig;) Har aldrig varit där, hade inte hört Karin Park heller, lyssnar nu, låter ritktigt gött, gillade verkligen Out of the cage. Redigerat 6 juli 2013 av Memphis
drloop (oregistrerad) Postat 6 juli 2013 Postat 6 juli 2013 (redigerat) Out of the cage är bästa låten, resten är ok. Karin Park skrev texten till norska bidraget till Eurovision contest Redigerat 6 juli 2013 av drloop
D Vibe Postat 6 juli 2013 Postat 6 juli 2013 Ett riktigt åbäke. Jajjemen och jajjemen. Fast egentligen är den inte så jättestor. 🙂 Kollar bakåt i tråden lite. 😑
D Vibe Postat 6 juli 2013 Postat 6 juli 2013 Jajjemen och jajjemen. Fast egentligen är den inte så jättestor. 🙂 Kollar bakåt i tråden lite. 😑 Första jajjemenet var på frågan om jag spelar själv. Och nu ser allt bara snuskigt ut..
SadamJR Postat 6 juli 2013 Postat 6 juli 2013 Första jajjemenet var på frågan om jag spelar själv. Och nu ser allt bara snuskigt ut.. Det var du som började.
SadamJR Postat 6 juli 2013 Postat 6 juli 2013 Här är en låt med euphonium, 1.09. http://www.youtube.com/watch?v=ypAoSwOuhwU
Linus Postat 6 juli 2013 Trådstartare Postat 6 juli 2013 Bild, tagen på Almedalsveckan. 😛 Var kommer den ifrån? 🙂
Naymari Postat 6 juli 2013 Postat 6 juli 2013 Promoe. Fan vad han ser ut.. Gry tjatar om sitt jädra youtube.
D Vibe Postat 6 juli 2013 Postat 6 juli 2013 Låter mer som en trombon än en tuba tycker jag. Men trombon och euphonium låter rätt lika. Lite fylligare och dovare ljud på euphoniet bara.
SadamJR Postat 6 juli 2013 Postat 6 juli 2013 Men trombon och euphonium låter rätt lika. Lite fylligare och dovare ljud på euphoniet bara. Det var ju det jag skrev. Har du spelat länge? Är det svårspelat?
D Vibe Postat 6 juli 2013 Postat 6 juli 2013 (redigerat) Tja, kan inte påstå att jag spelar aktivt längre, men det var det instrument jag spelade på musikskolan i hmm, kanske 8-9 år. Men visst plockar jag fram den ibland. Har även en Yamaha "Silent Brass" till den. Svårspelad.. antagligen om man provar första gången. Själv sitter uppenbarligen skalorna i fingrarna.. Det gör också att jag kan spela trumpet förövrigt, om jag lyckas få en ordentlig ton i det lilla lilla munstycket 😉 Tror inte jag kan spela efter noter längre dock. Redigerat 6 juli 2013 av D Vibe
Naymari Postat 6 juli 2013 Postat 6 juli 2013 Tja, kan inte påstå att jag spelar aktivt längre, men det var det instrument jag spelade på musikskolan i hmm, kanske 8-9 år. Men visst plockar jag fram den ibland. Har även en Yamaha "Silent Brass" till den. Svårspelad.. antagligen om man provar första gången. Själv sitter uppenbarligen skalorna i fingrarna.. Det gör också att jag kan spela trumpet förövrigt, om jag lyckas få en ordentlig ton i det lilla lilla munstycket 😉 Tror inte jag kan spela efter noter längre dock. En grej jag alltid undrat.. Eftersom man bara har tre "tryckesaker" tar man ton med munnen?
D Vibe Postat 6 juli 2013 Postat 6 juli 2013 En grej jag alltid undrat.. Eftersom man bara har tre "tryckesaker" tar man ton med munnen? Man spelar intervall med olika spänningar på läpparna, och däremellan är det kombinationer av tryck på ventilerna..
Naymari Postat 6 juli 2013 Postat 6 juli 2013 Man spelar intervall med olika spänningar på läpparna, och däremellan är det kombinationer av tryck på ventilerna.. Avancerat 😱 😳 Ska inte ge mig på bleckblås tror jag 😆
D Vibe Postat 6 juli 2013 Postat 6 juli 2013 Stiliga män som bär euphoniets fana högt 😛 http://www.euphonium.com/
D Vibe Postat 6 juli 2013 Postat 6 juli 2013 Obs! Märkte att den där sidan jag länkade till tidigare har lite självspelande media (om man trycker på CD)! Borde vara förbjudet år 2013.
SadamJR Postat 6 juli 2013 Postat 6 juli 2013 Var kommer den ifrån? 🙂 http://www.dn.se/nyheter/almedalen/dn-fotograf-platade-almedalens-snackis/
slejnard Postat 7 juli 2013 Postat 7 juli 2013 Morn tjåkkisar! Härligt med campingliv å bo i stuga! Kaffe javisst! 😄
Fidden Postat 7 juli 2013 Postat 7 juli 2013 Morn tjåkkisar! Härligt med campingliv å bo i stuga! Kaffe javisst! 😄 Bra idé! Kastar mig på tåget tvärs över landet till en stuga på västkusten 😄
Naymari Postat 7 juli 2013 Postat 7 juli 2013 (redigerat) Morn tjåkkisar! Härligt med campingliv å bo i stuga! Kaffe javisst! 😄 Att bo i stuga är jöh inte o campa 😏 Tält skareva! Sådeså! 😠 Tar en kaffe i morgonsolen på trappan. 😑 Redigerat 7 juli 2013 av Naymari
Recommended Posts