SadamJR Postat 4 juli 2013 Postat 4 juli 2013 Får väl försöka hitta nån video själv då. Vad är det memphis har gjort?
Linus Postat 4 juli 2013 Trådstartare Postat 4 juli 2013 Får väl försöka hitta nån video själv då. Vad är det memphis har gjort? Lyssna på ackordmattan. Varje gång bastrumman slår sjunker synten i volym en stund. Bastrummans slag blir accentuerad eftersom den slår bort övriga instrument. Sedan är kompressorn ställd med lång releasetid, m.a.o. det tar lite längre tid för synten att återhämta sig till sin originalvolym. Följden blir att synten långsamt växer i volym fram tills nästa trumslag.
drloop (oregistrerad) Postat 4 juli 2013 Postat 4 juli 2013 Efter 2 månader av firmafester, bröllop, ölkvällar, midsommarfest, typ 1 löprunda (jämfört med 2/vecka), inget gympass och mycket mer dataspelande än vanligt (mount and blade ftw!) så har jag till slut vågat mig ställa mig på vågen. Slutsatsen är att jag nog är allvarligt sjuk. Har gått ner 3 kg. xD 10 dagar på Rivieran, + 4kg... 😕 Trots att vi gick från Menton till Monaco.
Fidden Postat 4 juli 2013 Postat 4 juli 2013 10 dagar på Rivieran, + 4kg... 😕 Trots att vi gick från Menton till Monaco. Känns mer normalt, tesen att jag är dödssjuk stärks mer och mer.
drloop (oregistrerad) Postat 4 juli 2013 Postat 4 juli 2013 8 dagar på sjukhuset liggandes med dropp, - några kg! 😳 Nooo, inget inget allvarligt hoppas jag.
SadamJR Postat 4 juli 2013 Postat 4 juli 2013 Lyssna på ackordmattan. Varje gång bastrumman slår sjunker synten i volym en stund. Bastrummans slag blir accentuerad eftersom den slår bort övriga instrument. Sedan är kompressorn ställd med lång releasetid, m.a.o. det tar lite längre tid för synten att återhämta sig till sin originalvolym. Följden blir att synten långsamt växer i volym fram tills nästa trumslag. Jo, nu förstår jag vad du menar, men vad ska det va bra för?
Naymari Postat 4 juli 2013 Postat 4 juli 2013 Jo, nu förstår jag vad du menar, men vad ska det va bra för? Lämna plats åt kicken eller skapa en effekt
SadamJR Postat 4 juli 2013 Postat 4 juli 2013 Lämna plats åt kicken eller skapa en effekt Jo, det var vi klara med, jag och neosus.
Naymari Postat 4 juli 2013 Postat 4 juli 2013 Jo, det var vi klara med, jag och neosus. Det är ju det de är bra för. 😑
Neosus Postat 4 juli 2013 Postat 4 juli 2013 Det är ju det de är bra för. 😑 Varför då undrar vi! ...men vahettere! Va ska man hitta på för mat ida da? Lax? 😕
Zakyath Postat 4 juli 2013 Postat 4 juli 2013 😮 nu har jag fått svar från thomann. de vill att jag ska skicka in den igen. hoppas det blir bättre denna gång.
Naymari Postat 4 juli 2013 Postat 4 juli 2013 (redigerat) Varför då undrar vi! ...men vahettere! Va ska man hitta på för mat ida da? Lax? 😕 Det är ju samma fråga som "varför dista en elgitarr?" Det skapar ett gung i dansmusik. Vilket är något du vill ha. Redigerat 4 juli 2013 av Naymari
SadamJR Postat 4 juli 2013 Postat 4 juli 2013 Det är ju det de är bra för. 😑 Det är lite som gejtat reverb på 80-talet. Låter kul ett tag, men va fan.
Zakyath Postat 4 juli 2013 Postat 4 juli 2013 riktigt bra låt, aldrig ens hört talas om bandet förut 😮
Naymari Postat 4 juli 2013 Postat 4 juli 2013 Det är lite som gejtat reverb på 80-talet. Låter kul ett tag, men va fan. Exakt. Det ger ett sound som kan vara intressant i vissa genrer.
Neosus Postat 4 juli 2013 Postat 4 juli 2013 😄 Jåh! Sidechain är väl rätt sjysst när det är sjysst lixom! DÅ äre sjysst! Bästa pagetoppern ever! ☺️
D Vibe Postat 4 juli 2013 Postat 4 juli 2013 Sajdschäjn är bra på bas och bastrumma i kombination. Nej, jag är inte lite sen in i diskussionen. 😑
Recommended Posts