Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Blev sjukt inspirerad idag på att göra musik så slängde ihop ett gött beat. 😄 Vad tycks?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/5736107/Lagrat%20media/Zakk%20Who/josefsnabb_awesome_water_mix1.mp3

Experimenterade me ett "segt trumbeat" , så jag förskjutit de flesta trumslagen så de hela tiden kommer lite efter, och skapar en "sugeffekt" (som flickan sa). Och så lekt med överdriven sidechain på typ allting. Har hört andra göra sånna här beat och tycker det e sjukt fett. Försökte även göra en memorabel huvudmelodi. Är dock inte helt klar me låten än.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Blev sjukt inspirerad idag på att göra musik så slängde ihop ett gött beat. 😄 Vad tycks?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/5736107/Lagrat%20media/Zakk%20Who/josefsnabb_awesome_water_mix1.mp3

Experimenterade me ett "segt trumbeat" , så jag förskjutit de flesta trumslagen så de hela tiden kommer lite efter, och skapar en "sugeffekt" (som flickan sa). Och så lekt med överdriven sidechain på typ allting. Har hört andra göra sånna här beat och tycker det e sjukt fett. Försökte även göra en memorabel huvudmelodi. Är dock inte helt klar me låten än.

Cooolt.

Du får anordna nån kurs i sidechain nån gång så jag också lär mig xD

Kanske lite småtråkig bossatakt, men annars var det väl inte så illa?

Link to comment
Dela på andra sajter

NU, efter snart 2 månaders användande, upptäcker jag att det händer saker när man pekar i hörnen i windows 8. Nu kanske jag kan börja irritera mig lite mindre. Kanske det minst intuitiva gränssnittet som jag sett på senare tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

När jag är mer seriös så slänger jag upp musik på alla ställen som finns PÅ internet! 😄

Nu sitter jag bara att småjoxa lite! 😱😑

SÅ fort jag hittar en lokal så kommer jag göra hits... men det lär dröja! 😏

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

Cooolt.

Du får anordna nån kurs i sidechain nån gång så jag också lär mig xD

Tack som fan Fiddeman! 😄

Jomen visst, det e inte så svårt egentligen. Handlar mest om att fatta hur en kompressor funkar, vilket har tagit mig några år att göra, men jag e ju trög också. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev sjukt inspirerad idag på att göra musik så slängde ihop ett gött beat. 😄 Vad tycks?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/5736107/Lagrat%20media/Zakk%20Who/josefsnabb_awesome_water_mix1.mp3

Experimenterade me ett "segt trumbeat" , så jag förskjutit de flesta trumslagen så de hela tiden kommer lite efter, och skapar en "sugeffekt" (som flickan sa). Och så lekt med överdriven sidechain på typ allting. Har hört andra göra sånna här beat och tycker det e sjukt fett. Försökte även göra en memorabel huvudmelodi. Är dock inte helt klar me låten än.

riktigt nice med att lägga trummorna så - men jag fastnade inte för låten 🙁 förvisso inte min stil, men någon slagkraftig hook kan jag tänka mig skulle vara en bra början!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...