Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

För ett tag sedan köpte jag ett ADPak med grungetrummor till adictive drummer. Det var ganska värdelöst visade det sig. Passade dock på att köpa det när de hade ett 2 för 1 erbjudande, och valde av någon anledning ett vispspelat jazzset. Tänkte att det säkert kunde kommat till pass om man skulle göra nån country med såndär tågtakt nån gång.

Det var först idag (eller ja, igår... blir lite dagvill) jag provade det. Shit vad jag gillar det. Cymbalerna blir liksom skramliga på ett så mjukt och gött sätt. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

nya rön visar på att mars hade en syrerik atmosfär för ca 4 miljarder år sen.

http://www.sci-news.com/space/article01169-mars-oxygen-atmosphere.html

vissa spekulerar ju kring om första livet kom från mars till jorden också. det skulle stämma bra in i tidsramen då liv på jorden är ca 3,5 miljarder år gammalt. det skulle dock stämma dåligt överens med mycket annat. nåja.

gotta lööf her.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

nya rön visar på att mars hade en syrerik atmosfär för ca 4 miljarder år sen.

http://www.sci-news....atmosphere.html

vissa spekulerar ju kring om första livet kom från mars till jorden också. det skulle stämma bra in i tidsramen då liv på jorden är ca 3,5 miljarder år gammalt. det skulle dock stämma dåligt överens med mycket annat. nåja.

Hur spekuleras livet ha kommit hit från mars? Kom det en koloni marsianbakterier på en marssten som slagits bort av en asteroid, som lyckades överleva en lååång resa i nästintill vacum, råkade hamna på jorden och kunde sätta igång att frisätta syre?

Känns nästan troligare att intelligenta marsianer byggde ett rymdskepp och försökte kolonisera jorden när allt gick åt helvete på hemmaplan?

Link to comment
Dela på andra sajter

en av sakerna det skulle stämma dåligt överens med är att livet på jorden inte var särskilt intresserat av syre från början. för ungefär 2 miljarder år sen utvecklades en bakterie däremot som producerade syre och utrotade runt 99% av livet på jorden. siffran kan vara ett par procentenheter fel.

men ja, det ska enligt spekulanterna då varit nån slags asteroid eller så som tagit hit ett stycke liv.

för övrigt svarade jag i din låttråd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra D Vibe. Dig kan man lita på. Resten av mespropparna sover säkert fortfarande.

Jeppz, en lååååång vecka kvar till semestern.

Link to comment
Dela på andra sajter

en av sakerna det skulle stämma dåligt överens med är att livet på jorden inte var särskilt intresserat av syre från början. för ungefär 2 miljarder år sen utvecklades en bakterie däremot som producerade syre och utrotade runt 99% av livet på jorden. siffran kan vara ett par procentenheter fel.

men ja, det ska enligt spekulanterna då varit nån slags asteroid eller så som tagit hit ett stycke liv.

för övrigt svarade jag i din låttråd!

Det tackar man ju såklart för 🙂

känner att man borde försöka följa med forskningen lite mer än man gör... gick en del evolutionskurser när det begav sig, men det jag eventuellt kommer ihåg från den tiden gäller ju inte nödvändigtvis längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad Slej gör just nu, men jag tror att han just fick en härlig rysning inombords, som om något fruktansvärt roligt precis hade hänt, men han vet inte vad det är.

Så snart han klickat in sig i Längsta så vet han.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad Slej gör just nu, men jag tror att han just fick en härlig rysning inombords, som om något fruktansvärt roligt precis hade hänt, men han vet inte vad det är.

Så snart han klickat in sig i Längsta så vet han.

spot on! 😄

Eller så fick han plötsligt lust att starta bryggaren.

sista veckan innan semester. wohooo! då får jag brygga hemma i fyra veckor! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...