Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

https://dl.dropboxusercontent.com/u/54750323/uncover.mp3

vetefan om detta är bra eller inte (mixen). kritik uppskattar jag iaf.

Essen är skarpa. Sångljudet låter torrt. Det låter som någon doubble tracking som inte funkar riktigt. När refrängen kommer in blir ljudet en smula hårt, och jag tror att det kunde låta bra med en sångstämma under dom andra. Annars är det bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

tack jag ska kika på det. i refrängen ligger en sångstämma under, kanske ska försöka lyfta fram den. essen kan jag nog fixa och ska fundera vad jag kan göra med sången. double-trackingen vet jag inte vad jag ska göra åt, vi kommer inte spela in något mer på den här.

Link to comment
Dela på andra sajter

tack jag ska kika på det. i refrängen ligger en sångstämma under, kanske ska försöka lyfta fram den. essen kan jag nog fixa och ska fundera vad jag kan göra med sången. double-trackingen vet jag inte vad jag ska göra åt, vi kommer inte spela in något mer på den här.

Jag kan ha fel om det mesta oxå. Är inte van vid att ge såna här omdömmen.

Link to comment
Dela på andra sajter

https://dl.dropboxusercontent.com/u/54750323/uncover.mp3

vetefan om detta är bra eller inte (mixen). kritik uppskattar jag iaf.

Shit pommes på dem essen. 😱

 

Dubbeln på sången är cool. Men mitten blir tom. Hans röst är cool, men den är hårt komprimerad. släpp lite på kompressorn och använd lite öppnare kompressorer. I sticket hör man någon prata. Gitarren är ball. Sätt in allt i ett rum, för tillfället är det för separerat och torrt. Gitarren ska spela med sången, nu är dem i två skilda bås.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit pommes på dem essen. 😱

Dubbeln på sången är cool. Men mitten blir tom. Hans röst är cool, men den är hårt komprimerad. släpp lite på kompressorn och använd lite öppnare kompressorer. I sticket hör man någon prata. Gitarren är ball. Sätt in allt i ett rum, för tillfället är det för separerat och torrt. Gitarren ska spela med sången, nu är dem i två skilda bås.

Verkar som om vi var överens om en hel del, fast du utrycker det proffsigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit pommes på dem essen. 😱

 

Dubbeln på sången är cool. Men mitten blir tom. Hans röst är cool, men den är hårt komprimerad. släpp lite på kompressorn och använd lite öppnare kompressorer. I sticket hör man någon prata. Gitarren är ball. Sätt in allt i ett rum, för tillfället är det för separerat och torrt. Gitarren ska spela med sången, nu är dem i två skilda bås.

Tack, verkligen befogad kritik 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan ha fel om det mesta oxå. Är inte van vid att ge såna här omdömmen.

det är ju kul att veta hur andra uppfattar mixen, så bara för att du inte säger konkret vad som måste återgärdas med effekter och så gör ju inte kritiken ohjälpsam 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...