Naymari Postat 22 juni 2013 Postat 22 juni 2013 Ok, man kan väl skilja på ak och el, och stål och nylon, men sen är det ingen skillnad. Du kan skilja på single coils och humbuckers i en färdig mix. Även aktivt och passivt. Träslag och finishar hör du inte skillnad i en mix. Men kör du dem ensamma är det rätt radikala skillnader.
SadamJR Postat 22 juni 2013 Postat 22 juni 2013 Du kan skilja på single coils och humbuckers i en färdig mix. Även aktivt och passivt. Träslag och finishar hör du inte skillnad i en mix. Men kör du dem ensamma är det rätt radikala skillnader. Det betvivlar jag. Däremot är det skillnad på 6- och 12-strängade.
Naymari Postat 22 juni 2013 Postat 22 juni 2013 Det betvivlar jag. Däremot är det skillnad på 6- och 12-strängade. När lyssnade du på en omixad/ komprimerad gitarr senast? Där är radikala skillnader.
SadamJR Postat 22 juni 2013 Postat 22 juni 2013 När lyssnade du på en omixad/ komprimerad gitarr senast? Där är radikala skillnader. Jag menar naturligtvis i en mix. det trodde jag alla begrep,
Naymari Postat 22 juni 2013 Postat 22 juni 2013 (redigerat) Jag menar naturligtvis i en mix. det trodde jag alla begrep, Du kan fortfarande höra skillnad på en lespaul och en tele i färdiga mixar. En taylor och en yamaha också Clapton är ett bra exempel i Cream använda han ES-335:or och andra gibson. på senare tid äre fenderstrator. 😑 Hör du inte skillnad på gitarrerna däremellan borde du nog ta och kolla hörseln 😱 Redigerat 22 juni 2013 av Naymari
Naymari Postat 22 juni 2013 Postat 22 juni 2013 Derek & The Dominos – Layla Cream – Sunshine Of Your Love Hör du verkligen inte skillnaden på de gitarrerna?
SadamJR Postat 22 juni 2013 Postat 22 juni 2013 Derek & The Dominos – Layla Cream – Sunshine Of Your Love Hör du verkligen inte skillnaden på de gitarrerna? Jo, det är klart. Jag ville bara se om nån nappade.
D Vibe Postat 23 juni 2013 Postat 23 juni 2013 "Grisen är det fjärde mest intelligenta djuret efter människan, apan och delfinen. I motsats till en hund ser en gris inte en människa som en ledare utan som en jämlike. Grisens främsta behov är att böka." http://www.lantlivet.se/djuren
SadamJR Postat 23 juni 2013 Postat 23 juni 2013 I motsats till en hund ser en gris inte en människa som en ledare utan som en jämlike. Undra om den är smart nog att inse vad som är på gång vid slakten, och hur det går med jämlikhetssynen då?
Naymari Postat 23 juni 2013 Postat 23 juni 2013 Ikea på en söndag är som att be om kollektivt självmord.
Recommended Posts