Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Ett syntpopband från åtvidaberg har tydligen väckte en del uppmärksamhet. Bandet heter niels nielsen, efter en av medlemmarna, och har givit ut en platta som heter atvid. Dom gör syntpop som låter väldigt mycket tidigt 80-tal. Deevibe vet säkert vilka dom är.

http://www.youtube.com/watch?v=XoAP8uL6xnA

Men kul! Niels Nielsen har jag babblat lite med via ett annat forum. Men de va ungefär 100 år sedan. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men kul! Niels Nielsen har jag babblat lite med via ett annat forum. Men de va ungefär 100 år sedan. 😄

Jag har ingen aning om vem han är, men jag kanske har pantat burkar ihop med honom på willys. Tycker musiken är rätt småtrevlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var liten så hade vi inte ens bärbara telefoner. 😮 Det kunde låta så här:

*ring ring*

- JAG TAAAR DET!

- Hallå?

- ......

- Vänta lite, DAAANIEL DET ÄR TILL DIG!

haha, just det, hade nästan glömt att det var så för inte så många år sedan. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Saddam, vad tycker du om Ray LaMontagne?

Han är väl helt ok, men har man vuxit upp med artister som skapade den här typen av musik är det svårt att fatta varför nån vill ge ut en skiva som låter som den kunde ha givits ut för 40 år sen. Kan inte riktigt förstå varför man ska lyssna på det här istället för jackson browne, nick drake eller van morrison. Om du tänker dej 40 år tillbaka från 1975 blir året 1935. Vi som växte upp då hade inte en tanke på att lyssna på, eller försöka efterlikna, musik från den tiden. Vad är det som har hänt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är väl helt ok, men har man vuxit upp med artister som skapade den här typen av musik är det svårt att fatta varför nån vill ge ut en skiva som låter som den kunde ha givits ut för 40 år sen. Kan inte riktigt förstå varför man ska lyssna på det här istället för jackson browne, nick drake eller van morrison. Om du tänker dej 40 år tillbaka från 1975 blir året 1935. Vi som växte upp då hade inte en tanke på att lyssna på, eller försöka efterlikna, musik från den tiden. Vad är det som har hänt?

Äsch. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Saddam:

Nope. Har inte hört talas om det bandet. Men nu har jag addat dem som spellistor på Spotify, så jag ska lyssna! Tack för tipset! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...