Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

Jag försöker undvika Aftonbladet i största mån.

Jag lärde mej läsa med ab. Farsan kom hem från jobbet efter 4 och tidningen kom till sunnebo tobak en bit efter 3. Från 4 års ålder var det min uppgift att gå och köpa tidningen så att den skulle finnas när farsan kom hem. Det innebar att jag hade tillgång till blaskan i 1 timmme innan farsan kom hem. När jag började skolan kunde jag läsa.

Link to comment
Dela på andra sajter

nu sålde jag mina fonder, har ju gått upp så mycket att man blir höjdrädd. bara vänta på nästa globala finanskrasch och sätta in dem i systemet igen nu.

Vilka fonder? Vad fick du? Vad var värdestegringen? Under vilken tid?

Link to comment
Dela på andra sajter

detta är pengar mina föräldrar satt in när jag var barn, pengar som jag ska använda när ajg flyttar hemifrån och så. vinsten är 40% av det som satts in.

funderar på att handla lite aktier för en viss andel av dem dock. jays ser det ljust ut för, de ligger jävligt lågt och ska släppa sin nya produktserie snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

för något år sen gick de ner jävligt mycket. det kan gå vilket håll som helst.

men ja, om du har lite slantar över så är det en ganska bra idé. företagsobligationer är också praktiskt. men just nu ligger ju marknaden relativt högt, så du kanske ska vänta tills den dimper lite innan du får några idéer.

Link to comment
Dela på andra sajter

har du testat netflix förresten. man får en gratis månad om man registrerar sig.

Det mobila bredbandet tillåter bara 20 gb i månanden som bredband, sedan blir det smalband. Dessutom funkar det inte alltid att steama film eftersom snabbheten beror i hur mänga här i området som är uppkopplade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...