Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

DU kan vara en böna! 😠

Men vahettere min store bror brukar mala och brygga men int vet jag om de e nån större skillnad mot vanligt bryggkaffe.

Det hänger nog ganska mycket på hur bra bryggaren är!

Int vet jag! 😄

...men gott äre! 😳

Redigerat av Neosus
Link to comment
Dela på andra sajter

DU kan vara en böna! 😠

😊

Men vahettere min store bror brukar mala och brygga men int vet jag om de e nån större skillnad mot vanligt bryggkaffe.

Det hänger nog ganska mycket på hur bra bryggaren är!

Int vet jag! 😄

...men gott äre! 😳

Åkej! 😛 Ska nog testa iaf. Om det blir nice så kan jag posta i Slejjs Bryggtråd. 😄
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej valle. Tycker du det är roligt att provocera?

Jag ser mig sällan, eller egentligen helst inte alls, som en provokatör. Däremot debatterar jag på ett sätt som för många är "slingrande", "nedlåtande", "irriterande", etc, men som för mig bara är ett sätt att dels övertyga, dels få mina motdebattörer dit jag vill. Har för mig att det kallas retorik.

Jag aktar mig för att angripa person och och name calling, och när jag går för långt brukar jag be om ursäkt. Jag tycker att det är en väsentlig del av spelet, så to spik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser mig sällan, eller egentligen helst inte alls, som en provokatör. Däremot debatterar jag på ett sätt som för många är "slingrande", "nedlåtande", "irriterande", etc, men som för mig bara är ett sätt att dels övertyga, dels få mina motdebattörer dit jag vill. Har för mig att det kallas retorik.

Anser du att det är en god retorik?

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]Blir en kopp java här nu. Fan va gott.

Har funderat på att testa rosta och mala böner själv. För att se om det bli godare.

Någon som testat?

DU kan va rosta! 😠

Gör det, det blir svingott! 😮

Hej Valle!

Jag har inte kollat hockey eller ESC 🙂

Nu: lunch (potmos och köthbular)

Hedah! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man skaffar sig en brud som kan mala åt en, så blir det en mal-mö. Det är så man tillverkar skånerost.

😆 Fyndigt värre. 😛

DU kan va rosta! 😠

Gör det, det blir svingott! 😮

😠

Va gott! 😮

Lite härlig pausmusik.

Han gör den så grymt bra. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Anser du att det är en god retorik?

Märk hur du hela tiden insinuerar att jag är en dålig person ...

Till din fråga:

Jag har aldrig funderat på det fullt ut, men finns det verkligen något som heter "god retorik" versus "ond/dålig retorik"? Tveksamt. En försvarsadvokat – som för exemplets skull försvarar en grovbrottsling – använder retorik som ett av sina viktigaste resurser i sitt jobb; är den retoriken god eller ond/dålig, och i sådant fall för vem?

Retorik tar ju inte hänsyn till moral, dina känslor, dina åsikter – retorik är helt neutral. Eller? Om du menar att min retorik är "ond" så får du ju faktiskt förklara för mig vad "god" retorik i sådant fall är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Märk hur du hela tiden insinuerar att jag är en dålig person ...

Till din fråga:

Jag har aldrig funderat på det fullt ut, men finns det verkligen något som heter "god retorik" versus "ond/dålig retorik"? Tveksamt. En försvarsadvokat – som för exemplets skull försvarar en grovbrottsling – använder retorik som ett av sina viktigaste resurser i sitt jobb; är den retoriken god eller ond/dålig, och i sådant fall för vem?

Retorik tar ju inte hänsyn till moral, dina känslor, dina åsikter – retorik är helt neutral. Eller? Om du menar att min retorik är "ond" så får du ju faktiskt förklara för mig vad "god" retorik i sådant fall är.

Vadå, så det finns bara en sorts retorik?

Jag kanske insinuerar att du är en dålig person, det beror på att du får mig att må dåligt. Jag tror inte du är den enda jag träffat på som använder sig av "retorik". Därför drar jag den vilda slutsatsen att det finns flera typer av retorik, och att den du använder dig av är ganska sopig.

Link to comment
Dela på andra sajter

det beror på att du får mig att må dåligt

Det tynger mig att höra. Verkligen.

Vill du att jag hädanefter slutar bemöta dina inlägg/kommentarer? I sådant fall kommer jag att respektera din önskan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tynger mig att höra. Verkligen.

Vill du att jag hädanefter slutar bemöta dina inlägg/kommentarer? I sådant fall kommer jag att respektera din önskan.

Tja, det är väl så långt vi kan gå antar jag, för jag kommer ju inte kunna påverka hur du för diskussioner med andra. Kör på det. Jag får försöka återgå till att låta bli att klicka fram dina inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, det är väl så långt vi kan gå antar jag, för jag kommer ju inte kunna påverka hur du för diskussioner med andra. Kör på det. Jag får försöka återgå till att låta bli att klicka fram dina inlägg.

Då så.

Därmed hoppas jag att du också respekterar min önskan att du varken direkt eller indirekt, här eller i någon annan tråd, gör dig lustig på min bekostnad. Allt sådant kommer jag ta som provokation från din sida samt som brist på ömsesidig respekt.

Ha ett bra liv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...