Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

😆 Dunderbummer på honom alltså

* * *

Längstah: hur kom det sig att ni slog in på den musikaliska banan och varför? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

* * *

Längstah: hur kom det sig att ni slog in på den musikaliska banan och varför? 😳

Hela familjen höll på med musik så de e så de vart.

Varför kan man ju undra och det undrar jag oxå! 😆😕

En glass på det! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Började spela nylonsträngad gitarr när jag var 8-9 är. Typ fingerspel och "fin" musik. La av efter 3-4 år. Har pratat med min gamle lärare och han säjer att det var väldigt strikt uppifrån hur lektionerna skulle va. Ingen rock'n'roll där inte. Långt senare hade jag börjat skriva texter som jag inte visste vad jag skulle göra med och kom på att det kanske kunde va sångtexter. Det här ledde till att jag skaffade lite grejer, porta mm när jag flyttade hemifrån. Många år senare när jag inte fick till det som jag ville ragequittade jag och slänge av med allt material och sålde grejerna, men det är en annan historia.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glasch! 🥰

Jag började med musik för att bråzzan såg astuff ut när han lirade bas och för att jag ville vara någon (förutom nörden med ett löjligt intresse; flygplan och WWII). Fan vet om jag lyckades 😕😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Började spela gitarr med hjälp av bråzzan när jag var 14. Han tyckte att jag borde börja med något annat än bas. Med hjälp av honom och ett stort gäng böcker fortsatte jag med guran och på den vägen är det. Började skriva egna texter när jag vart 15, började lira i coverband och sådär i samma veva.

Förutom bråzzan och min moster så är det ingen som sysslar med musik i släkten 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer iofs oxå från en musikalisk släkt, men där var det dragspel och gammeltjo som gällde. Hade oxå morbröder som spelade den tidens dansmusik. Några av mina tidigaste musikupplevelser är 2-3 dragspel som drar loss i "huggkubben" och liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Farsan lirade dragspel! Och sedan började jag med eländet! 😄

Fast jag började med typ el-orgel när jag vart liten. Sedan på högstadiet började jag med gitarr! Sedan Dragspel!

Fuskade lite på trummor och bas oxå!

Hugaligen! 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

Edit: Och med det menar jag att löven har slagit ut så det inte blir en massa tjafs om det.

Bra save där 😉 Sadam är inte bara den nye Fidden utan även den nye Edithmannen, dvs Memphy 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...