Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

vad är det för jobb du har då? 🙂

det finns mycket här i livet man kan göra som inte är att jobba!

På min pappas jobb. Ska hålla koll på inkommande varor och ordrar och hålla kontakt med underleverantörer. I princip.

Visst. de senaste sommarloven har jag mest suttit på röven och gjort ingenting. Mycket av det man kan göra i livet kostar lite kosing. Du har ingen kosing om du inte jobbar. speciellt nu när jag tar studenten är det ju bra med en ganska bra summa pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan John Cage snacka överskattad snubbe... Känner starkt ogillande för hela vågen som kom då, allt skulle vara tvärt emot vad som var allmänt accepterat... För övrigt samma våg som new age blev mainstream

För övrigt tror jag John Cage stämde någon för att ha plagierat 4.33 så passa er..

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan John Cage snacka överskattad snubbe... Känner starkt ogillande för hela vågen som kom då, allt skulle vara tvärt emot vad som var allmänt accepterat... För övrigt samma våg som new age blev mainstream

För övrigt tror jag John Cage stämde någon för att ha plagierat 4.33 så passa er..

Dock. Låten är så s*tans genialisk. För dig som är intresserad av filosofi borde det vara extra intressant.

"John Cage's most famous musical composition is called 4'33".

It consists of the pianist going to the piano, and not hitting any keys for four minutes and thirty-three seconds. (He uses a stopwatch to time this.) In other words, the entire piece consists of silences -- silences of different lengths, they say.

On the one hand, as a musical piece, 4'33" leaves almost no room for the pianist's interpretation: as long as he watches the stopwatch, he can't play it too fast or too slow; he can't hit the wrong keys; he can't play it too loud, or too melodramatically, or too subduedly.

On the other hand, what you hear when you listen to 4'33" is more a matter of chance than with any other piece of music -- nothing of what you hear is anything the composer wrote.

"

Redigerat av Naymari
Link to comment
Dela på andra sajter

På väg hem från replokalen med Mia. Hon ska till Farsta till sina polare och jag ska byta till buss där. Har väntetid på 30 minuter så jag tänkte att jag följer med upp en stund och hälsar. Och möts av tjejligan! Kände mig lite inträngd. xD

En av tjejerna där hade jag inte träffat tidigare. Hon uppvisade ovanligt mycket intresse för mig. Och först nu slår det mig att frågan "vad gör du imorgon?" kanske hade en djupare betydelse. DOH! xD

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

På väg hem från replokalen med Mia. Hon ska till Farsta till sina polare och jag ska byta till buss där. Har väntetid på 30 minuter så jag tänkte att jag följer med upp en stund och hälsar. Och möts av tjejligan! Kände mig lite inträngd. xD

En av tjejerna där hade jag inte träffat tidigare. Hon uppvisade ovanligt mycket intresse för mig. Och först nu slår det mig att frågan "vad gör du imorgon?" kanske hade en djupare betydelse. DOH! xD

Vad hade du för svar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...