Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

Det där är skivan. xD Jag säger "kommande" därför att vi nu precis har beställt fysiska exemplar av den.

Aha se där! Då kanske mitt AR-kit kan bli verklighet i en framtid nära mig? 😮😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt fin låt.

Stråkarna tycker jag dock förstör mer än de tillför, förutom i det instrumentala partiet. Vet inte riktigt varför jag känner så, kanske skulle det funka bättre om tonerna var mer utdragna och inte följde med den finfina gitarren så nitiskt.

Lösningen jag skulle föredra vore nog att helt enkelt skippa stråkarna i introt, men det är bara jag 🙂

eller kanske bara dra tillbaks dem lite i mixen eller skippa ett par stämmor.

å andra sidan är det skitsvårt att programmera stråkar, du kan nog låta det vara som det är, det går kanske inte få det bättre heller 😄

Minnen väcks hur som helst till liv ska du veta. Bodde på st persgatan, ett par våningar ovanför sofia. Vi gick via skvallertorget och kungsgatan upp till campus varje dag en vår för lite för många år sedan. Det var min överlägset bästa vår hittills. Fy fan vad bra den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt fin låt.

Stråkarna tycker jag dock förstör mer än de tillför, förutom i det instrumentala partiet. Vet inte riktigt varför jag känner så, kanske skulle det funka bättre om tonerna var mer utdragna och inte följde med den finfina gitarren så nitiskt.

Lösningen jag skulle föredra vore nog att helt enkelt skippa stråkarna i introt, men det är bara jag 🙂

eller kanske bara dra tillbaks dem lite i mixen eller skippa ett par stämmor.

å andra sidan är det skitsvårt att programmera stråkar, du kan nog låta det vara som det är, det går kanske inte få det bättre heller 😄

Minnen väcks hur som helst till liv ska du veta. Bodde på st persgatan, ett par våningar ovanför sofia. Vi gick via skvallertorget och kungsgatan upp till campus varje dag en vår för lite för många år sedan. Det var min överlägset bästa vår hittills. Fy fan vad bra den var.

Tack för kritik och fina ord, Fidden 🙂

Ville göra något med enbart stråkkvartett först men sedan tappade jag det där i solopartiet (där det egentligen skulle varit sologtr). Släppte sologtr-biten omgående och gick all in på stråkar. Men visst håller jag med om att jag nog skulle kunna lära mig ratta stråkar bättre. Har bara lyckats med det en gång och då har jag glömt bort hur jag gjorde 😊

Har ju bara Miroslav Philharmonic som jag köpte back in the day och jag måste erkänna att solostråkarna kräver en hel del MIDI-rattande för att kunan låta bra. Däremot tycker jag att orkester-delarna låter jävligt bra OTB 🙂

Åh fan, har du bott i Norpan? 😮 Då har vi ju trampat samma grus (pluggade där 2004-2007) 🥰 Bodde i Vattentornet (där vid Lennings sjukhem). Det är faktiskt jävligt fint därnere vid skvallertorget just om våren 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

norrköping är en jävligt fin och underskattad stad över lag.

Eller hur sadam 😛

Helt klart! Stan dör lite under sommaren tho, när studenterna åkt hem.

😛😆

Hur var det hans sa en gång; "som ett Västerås på syra" 😄

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...