Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

Alltså va fan (xD), dags för lite ranting.

För ett par veckor sedan så anställde min chef min polare Mia som ny designer (eller AD som det heter) då vår gamla ville byta jobb. Det har gått asbra, och jag tycker hon är duktig.

I onsdags förra veckan slängde min chef ur sig på morgonmötet att han tänker anställa en till designer, UTAN att ha pratat med Mia eller någon annan på företaget om det. Vi har ALDRIG haft två designers på det här företaget, så det kändes ju lite skumt, särskilt eftersom han tog det beslutet typ ett par veckor efter att Mia har börjat.

Idag så pratade Mia med min chef och frågade honom hur han tänkt sig att det skulle funka, och det kryper fram att den som ska börja tydligen var på anställningsintervju INNAN Mia men var tvungen att tacka nej då. Nu har det ändrat sig för den nya och hon kan börja om två månader.

Det innebär alltså att Mia om två månader ska behöva tävla med min chefs förstahandsval! Det är ju rätt uppenbart att chefen hellre ville ha den här andra och nu försöker båda äta kakan och ha den kvar. Som vanligt så beter han sig som ett jävla rövhål.

Jag undrar hur det är att ha en chef som inte behandlar sina anställda som skit? Jag har aldrig upplevt det. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Så ni expanderar. Det är väl bra?

Nej, det är inte det han gör. Han tar in kandidaten han EGENTLIGEN vill ha och låter henne "tävla" mot Mia. Hade det handlat om att expandera så hade han inte dolt att han anställt en ny exempelvis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörrdö Slej! Jag har för mej (det rimmar)

att du har spelat på en Bugera V22!

Stämmer detta?

E den skit?

E den bra?

E den Bra skit?

🙂

hej neosus!

hur gick dragspelsgiget? 😮

Hallu! De vart inställt men lika glad e jag för de! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...