Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2013


Linus

Recommended Posts

Annons

Micke, jag håller med om att du skriver bra.

Jag salivsprutskrattade vid detta 😆

"Om man vaskar en flaska champagne men ingen märker det, var pengarna då väl spenderade?Om man kammar håret med en fläskkotlett, är den ätbar efteråt?Så många frågor, så få svar…"

Link to comment
Dela på andra sajter

I ditt inlägg "Håll det för dig själv" så kände jag faktiskt igen mig till 100% 😱

http://mickehasselqvist.studio51.se/hall-det-for-dig-sjalv/

Jag hör nästan dagligen påtryckningar på jobbet som "ja passa på och njut innan du får barn" eller "ja hur går det för dig på barnfronten då" eller "vänta bara tills du får barn, då blir det varken fritid och sömn eller pengar kvar" osv osv. Oerhört irriterande. Jag gillar barn och tror mig har potential att bli en bra far men har precis som Micke svårt att se mig själv i fadersrollen, och hela det livet, är en väldigt obekväm tanke, och ingen jag längtar efter alls. Sen visst, om 10 år kanske jag känner annorlunda, men det är då det, att man inte kan få leva sitt liv ifred utan att bli påtryckt av samhällets normer om hur saker och ting ska göra, och de saker man förväntas göra. Acceptansen att ens ha funderingar på att forma sitt liv kring annat än barn är obefintlig. Man borde få bli respekterad för de val man gör, inte bli sedd ner på eller ansedd onormal. Ja suck. Sen är ju hela samtalsämnet tabubelagt så det är väldigt sällan man kan prata om det.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

[...] Man borde få bli respekterad för de val man gör, inte bli sedd ner på eller ansedd onormal. Ja suck. Sen är ju hela samtalsämnet tabubelagt så det är väldigt sällan man kan prata om det.

Bra talat!

Sedan kan ju barnämnet vara oerhört känsligt 😮 Visst del gör det aktiva valet att inte skaffa barn men så måste man ju även komma ihåg att det finns en del som inte, av olika anledningar, inte ens barn (min mamma exempelvis. Det var därför mina föräldrar valde att adoptera). Är de onormala? Flera vänner (30-någonting) får dagligen klä skott för det här med att de av en eller flera anledningar inte har barn and it royaly pisses me off att de får argumentera inför idioter för att de inte har/tänker skaffa barn 😠

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

I ditt inlägg "Håll det för dig själv" så kände jag faktiskt igen mig till 100% 😱

http://mickehasselqv...-for-dig-sjalv/

Jag hör nästan dagligen påtryckningar på jobbet som "ja passa på och njut innan du får barn" eller "ja hur går det för dig på barnfronten då" eller "vänta bara tills du får barn, då blir det varken fritid och sömn eller pengar kvar" osv osv. Oerhört irriterande. Jag gillar barn och tror mig har potential att bli en bra far men har precis som Micke svårt att se mig själv i fadersrollen, och hela det livet, är en väldigt obekväm tanke, och ingen jag längtar efter alls. Sen visst, om 10 år kanske jag känner annorlunda, men det är då det, att man inte kan få leva sitt liv ifred utan att bli påtryckt av samhällets normer om hur saker och ting ska göra, och de saker man förväntas göra. Acceptansen att ens ha funderingar på att forma sitt liv kring annat än barn är obefintlig. Man borde få bli respekterad för de val man gör, inte bli sedd ner på eller ansedd onormal. Ja suck. Sen är ju hela samtalsämnet tabubelagt så det är väldigt sällan man kan prata om det.

tror det är aningen mer ok att inte vara intresserad av att ha ungar nu än för ett par decennier sen iaf. sen är ju du lite äldre än jag, för de jämnåriga med mig kanske hetsen bara inte kommit än..

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt tysta rum utan rumsklang. Det är där man mäter mikrofoner och högtalare bland annat. Man ska tydligen kunna höra sitt eget blod där inne. Luftpartiklar som krockar med trumhinnan ska också gå och höra 🙂

article-2124581-1274105D000005DC-638_634x421.jpg

Tockendäringa lokal (US, Linköping) vart vi på studiebesök i under pluggtiden; kan bekräfta att i alla fall jag hörde mitt eget blod pumpa runt. Fasansfull upplevelse på det hela taget men väldigt intressant 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra talat!

Sedan kan ju barnämnet vara oerhört känsligt 😮 Visst del gör det aktiva valet att inte skaffa barn men så måste man ju även komma ihåg att det finns en del som inte, av olika anledningar, inte ens barn (min mamma exempelvis. Det var därför mina föräldrar valde att adoptera). Är de onormala? Flera vänner (30-någonting) får dagligen klä skott för det här med att de av en eller flera anledningar inte har barn and it royaly pisses me off att de får argumentera inför idioter för att de inte har/tänker skaffa barn 😠

Thanks Chaeman.

Klar det finns dom som inte kan -men vill - få barn, är ju inga konstigheter att adoptera då, varför skulle det vara onormalt? 😕 Då hör man ju till gruppen som vill ha barn, som "anses" rätt. (Not. är för övrigt inte konstigt att adoptera i något annat fall heller)

Hm. Har svårt att se varför det faktum nämnt ovan skulle påverka ens val att skaffa barn, det med "..måste man ju komma ihåg att..", antyder det att man ("sånna som jag") borde överväga att ändå skaffa barn pga att de finns de människor som verkligen vill ha men inte kan få? Att man pga av "medlidande/medömkan" bör skaffa barn, just för att man kan? Förstår inte resonemanget eller så förstod jag fel. 😛 Förstår att det kan vara ett känsligt ämne för den gruppen människor men tycker ändå, att även dom borde försöka ta hänsyn till andras val.

tror det är aningen mer ok att inte vara intresserad av att ha ungar nu än för ett par decennier sen iaf. sen är ju du lite äldre än jag, för de jämnåriga med mig kanske hetsen bara inte kommit än..

Tror bara hetsen inte kommit till dig än. 😛

Sen visst, skulle tro att det nog blivit något mer ok i väldigt stora städer, där större andel satsar på tex karriär.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

skruvade ganska schysst trumljud nyss... ska stränga om bas å gitarr å lägga nya tighta inspelningar på låten som ja la upp här för ett par veckor sen. hoppas det blir bra 😑 ska nog lite försiktigt våga mig på att lägga ett sångspår också..

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om öl så har jag funnit ett par nya favoriter! Några av er har säkert druckigt dom länge, men ändå 😛

SirTasteAlot (något mörkare lager, fyllig smak)

brutal-hopiness.jpg

Pistonhead (relativt lik ovan fast något mer bäsk)

pistonhead-summer.jpg

Erdinger Lager (veteöl, med rätt "rik" smak, lättdrucken)

erdinger-weissbier.jpg

Ginger Joe (ingefärsöl, många säger att den inte borde få kallas öl utan cider, men den e fräsh och god som fan! 😄 )

Ginger_Joe_glass_bottle.jpg

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

skruvade ganska schysst trumljud nyss... ska stränga om bas å gitarr å lägga nya tighta inspelningar på låten som ja la upp här för ett par veckor sen. hoppas det blir bra 😑 ska nog lite försiktigt våga mig på att lägga ett sångspår också..

Nice, länka gärna om du lägger upp nått.
Link to comment
Dela på andra sajter

Micke, jag håller med om att du skriver bra.

Jag salivsprutskrattade vid detta 😆

"Om man vaskar en flaska champagne men ingen märker det, var pengarna då väl spenderade?Om man kammar håret med en fläskkotlett, är den ätbar efteråt?Så många frågor, så få svar…"

Haha, tack så mycket. 😄

I ditt inlägg "Håll det för dig själv" så kände jag faktiskt igen mig till 100% 😱

http://mickehasselqv...-for-dig-sjalv/

Jag hör nästan dagligen påtryckningar på jobbet som "ja passa på och njut innan du får barn" eller "ja hur går det för dig på barnfronten då" eller "vänta bara tills du får barn, då blir det varken fritid och sömn eller pengar kvar" osv osv. Oerhört irriterande. Jag gillar barn och tror mig har potential att bli en bra far men har precis som Micke svårt att se mig själv i fadersrollen, och hela det livet, är en väldigt obekväm tanke, och ingen jag längtar efter alls. Sen visst, om 10 år kanske jag känner annorlunda, men det är då det, att man inte kan få leva sitt liv ifred utan att bli påtryckt av samhällets normer om hur saker och ting ska göra, och de saker man förväntas göra. Acceptansen att ens ha funderingar på att forma sitt liv kring annat än barn är obefintlig. Man borde få bli respekterad för de val man gör, inte bli sedd ner på eller ansedd onormal. Ja suck. Sen är ju hela samtalsämnet tabubelagt så det är väldigt sällan man kan prata om det.

Mmm, jag har faktiskt fått höra mer eller mindre hela mitt arbetsliv att "vänta du bara, snart är du där du också", "vad gör du när din tjej hör den biologiska klockan", osv. Som du säger, oerhört tröttsamt och framförallt väldigt nedvärderande.

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om öl så har jag funnit ett par nya favoriter! Några av er har säkert druckigt dom länge, men ändå 😛

SirTasteAlot (något mörkare lager, fyllig smak)

brutal-hopiness.jpg

Pistonhead (relativt lik ovan fast något mer bäsk)

pistonhead-summer.jpg

Erdinger Lager (veteöl, med rätt "rik" smak, lättdrucken)

erdinger-weissbier.jpg

Ginger Joe (ingefärsöl, många säger att den inte borde få kallas öl utan cider, men den e fräsh och god som fan! 😄 )

Ginger_Joe_glass_bottle.jpg

Finsmakarn! 😄

Pissed on head har jag provat, har för mig att den var rätt god. 😑 Jag kan också slå ett slag för The Trooper, Iron Maidens öl! Först bandölet jag gillat. 😄 Lite mörkare än jag brukar gilla mina öl, men jag gillar den skarpt. ^___^

Sitter uppe på klimpfjäll och ölar! Gissa varför?

Skål!

😑

Schkål!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...