Jump to content
Annons

Kontroller (ex. Traktor S2) kontra CDJ 800 tillsammans med DJM xxx?

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har tidigare, för några år sedan dj:at en del på krogar och då spelade jag alltid på cdj 800, 1000 (2000) .. och motsvarande DJM.

Har nu blivit riktigt sugen på att spela lite igen men framförallt i ett första skede hemma.. Jag har inte råd att slänga ut 10 - 15 000kr på någon vettig mixer och vinyl/cdj kombo och jag vill dessutom kunna handla mina låtar på exempelvis beatport och sen också använda dem från en dator.

Min dröm vore såklart att kunna spela på vinyl / till dator men jag inser att det blir dyrt och jag får nog helt enkelt köpa mig en controller. Har bra studiomonitorer hemma och bra lurar o.s.v. Dator har jag.

frågan är då,

Hur är känslan i knappar (och övrigt?) på en kontroller typ Traktor s2 som jag ser många rekommenderar, jämfört med en CDJ 800 eller nyare/bättre? Kommer jag bli sjukt besviken och tycka att allt är otäckt? Om det blir så att jag börjar spela ute på krogar igen så kan jag såklart byta upp min utrustning. Men jag kommer bli less direkt om utrustningen inte når upp till de nivåer jag är van vid.

Tacksam för svar.

Annons
Postat

S2:an är väldigt bra måste jag säga. Kvalitén är bra, byggd helt i plast men ändå stabil. Knapparna är väl lite mjukare än på CDJ-serien, och mindre så klart, men det tycker jag inte gör så mycket. Självklart tråkigt med små jogs men det får man ju ta. Mjukvaran som följer med, Traktor, är även den mycket bra men allt sånt har du väl läst om kan jag gissa.

Råkar ha en S2 liggandes som jag vill bli av med så släng gärna iväg ett PM om du är sugen! 🙂

Martin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.