Jump to content
Annons

Precis köpt min första plugin - Hur "bevarar" man den?


Bergstrom93 (oregistrerad)

Recommended Posts

Bergstrom93 (oregistrerad)

Har precis köpt Sylenth1 som funkar klockrent! 🙂

Men, jag tänkte på en sak, vad ska jag göra med license och dmg-filen som den kom med om jag tex vill byta dator eller skulle vilja sälja den någon gång i framtiden?

Tack 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kan inte för mitt liv förstå varför i h*****e så många tillverkare börjar gå ifrån iLok och Syncrosoft-formaten! Dongel-licenser är ju det bästa sen skivade synthar ju! :-(

Link to comment
Dela på andra sajter

Det viktigaste är att du gör backup på din licens, mjukvaran kommer ju hela tiden vara i förändring men att även titta på vad licensen innehåller är att rekommendera.. Jag själv har nog ett 30-tal licenser för olika pluggar och VST-instrument och jag har skapat en backup-Word-dokument där jag fört över all viktig information med allt från betalningskvitton, transaktionskoder till licensnycklar och serienummer bara för att det ska gå att spåra bakåt i tiden om något händer som jag sedan lagt på flera olika backup-medier och sedan datumstämplat dessa och uppdaterar dem så fort någon ny mjukvarulicens införskaffas.

Hittils har jag aldrig haft ett (1) problem med någon tillverkare.. inte ens den gången min Ilok 1 gick sönder.. poff, datorn slutade registrera informationen trots att nyckeln registrerats som hårdvara i datorn, och man såg framför sig en diger bunt med pappersarbete och mailkonversation med ett företag i Califonien? gällande den hårdvarugaranti de lämnade på nyckeln från datumet man köpte den.. och trots att garantin hade gått ut med en månad löste sig allt jättesmidigt efter det att de fått mitt kvitto.

Man får ofta känslan att man är totalt utelämnad så fort en tillverkare av pluggar eller liknande fått sina pengar men jag förvånas än idag hur hjälpsamma större delen av dem är som man kontaktat lång senare om något bekymmer som uppstått och hur måna de är om sina registrerade kunder... perfabulle, typ.

Waves är väl de nyaste licenserna jag blev lite kallsvettig över när jag upptäckte att jag glömt föra över licenserna till "Waves-molnet" före jag formaterade disken med efterförljande uppgradering till Windows 8 ..haha.. men jag tror inte ens Waves är speciellt omedgörliga om det strular även om de "bara" har en (1) gratis recovery per år.

Var glad att du bara har 1 licens 😄

Jag tycker Waves fria lösning för var man placerar sina licenser är underbart och slippa vara beroende av en nyckel som kostar 500:- som inget annat kodformat kan läggas på och för att spara portar i datorn.. Heja Waves!

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...