Jump to content
Annons

ESI U46XL, Svag signal/Rätt installerat ? ( MAC )

Recommended Posts

MusKungen (oregistrerad)
Postat

Har skaffat mig ett ESI U46XL..

Jag är inte helt säker på hur allt fungerar osv..

Ljudkortet är inkopplat via USB och jag får ljud!.

Är det meningen att själv aljudkortet ska " gå igenom laptopens ljudkort " ?, Detta innebär att jag kan höja/sänka volymen på tangentbordet,

Jag vet inte om det är så det ska vara ?, Jag fick för mig att det inte är "bra". Det borde ju bli som så att ljudet kommer inte direkt ifrån ljudkortet,

låter kanske dumt, i och med att musiken kommer via datorn, Men ska man inte kunna höja/sänka osv genom ESIs program kallat U46 Panel..

Där kan man se Input, Monitor,Output, master. Och tillhörande reglar för att höja/sänka..

när jag lyssnar på musik via ljudkortet så sker ingen som hellst aktivitet i panel-programmet,

inga nivåer som rör sig elelr liknande,. Har fått för mig att det borde synas ?, Vilket det inte gör..

Har även svag signal utifrån när jag försöker spela in en audiotrack via Logic..

Jag vet inte om det är felinstallerat eller nåt.. Men det fungerar ju, jag får ju ljud, Men känns inte som att jag får ljud på rätt sätt..

Kan förklara hur jag har kopplat allt..

Monitorerna är kopplade till MIX OUT L/R.

Skivspelare->DJ-Mixer-> INPUT 1/2 på ljudkortet.

Microkorgs OUTPUT-> INPUT 3/4 på ljudkortet..

Framsidan på ljudkortet är inställt på Line på båda kanalerna, 1,2 samt 3,4..

Bild på ljudkortet -> http://www.ycsound.com/images/upload/Image/1(298).jpg

Är detta rätt ?. Eller galet ?.

Får jätte svag signal när jag ska lira på korgen och recca in i Logic.. Maxar korgen i volym, Får jätte hög volym genom hörlurar/högtalare,.

Jääkligt svag signal in i datorn dock..

Har testat med andra inspelningsprogram. Samma problem där.

Tacksam för hjälp.

Annons
MusKungen (oregistrerad)
Postat

Någon ?

Postat

Hett tips, läs manualen:

"Mac OS X already provides support for class compliant USB audio devices such as U46 XL. This

means that no software or driver needs to be installed to use U46 XL under Mac OS X. Simply

connect the unit with the supplied USB cable to your Mac and you can start using it.

Controlling the basic options of U46 XL under Mac OS X is mainly done via the Audio MIDI Setup

utility from Mac OS X described in section 5.3 of this manual."

Och:

"The main control center of U46 XL under Mac OS X is the Audio MIDI Setup application that you

can find in your Applications folder. When you launch it, you can setup U46 XL as your Default

Input, Default Output or System Output device – if required.

While audio production and editing applications usually provide an option inside their preferences

to select U46 XL as recording and playback device, many general standard applications such as

iTunes for example are usually accessing the Default Output device, selectable in the Audio MIDI

Setup dialog.

If you want to change settings of U46 XL, you need to select it under Properties For as shown in

the picture above. You can change the default sample rate under Audio Input -> Format or Audio

Output -> Format or you can change the main playback volume under Audio Output -> Volume

Slider -> M."

MusKungen (oregistrerad)
Postat

Jag har redan kollat igenom dendär..

Tänkte på problemet med svag signal samt att det fortfarande går att höja/sänka på tangentbordet..

Även att ljudkortet ligger som standard under ljud/midi-inställningar..

Sk_rmavbild_2013_01_08_kl_13_39_10.png

MusKungen (oregistrerad)
Postat

uppppp

MusKungen (oregistrerad)
Postat

Löste det..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.